Poradna

Časté dotazy

Online bankovnictví

Nejčastěji Vás zajímá

S aktuální Smart Bankou se můžete přihlašovat i potvrzovat transakce pomocí notifikací ve Vašem telefonu. Více informací k přihlašování najdete na této stránce.

 

 

Ano, získání i používání mobilní aplikace Smart Banka je zdarma. Jen doporučujeme pro její stažení použít zabezpečenou síť Wi-Fi, ať si nečerpáte mobilní data.

Mobilní aplikaci Smart Banka si může zdarma stáhnout kdokoliv, kdo má u MONETA Money Bank otevřený běžný nebo spořicí účet, případně kreditní kartu, má přístup do Internet Banky a vlastní chytrý telefon s operačním systémem Android nebo iOS.

Smart Banku si může aktivovat fyzická osoba nepodnikatel, fyzická osoba podnikatel i právnická osoba si mohou aplikaci aktivovat v Internet Bance v sekci Osobní nastavení a dále postupovat dle instrukcí ve Smart Bance.

Kompletní návody na aktivaci Smart Banky

 

Párování pomocí dokladů totožnosti

  1. Stáhněte si aplikaci Smart Banka
    Otevřete ji a vyberte Další způsoby přihlášení, kde zvolte Přihlášení pomocí dokladů totožnosti a vyplníte základní údaje. Pokud aplikaci nemáte, můžete si ji stáhnout z App Store nebo Google Play.
  2. Vytvořte PIN
    Aby se do Vaší Smart Banky nedostal někdo jiný, vytvořte si PIN pro přístup. Zapnout si můžete také ověření pomocí biometriky (Face/Touch ID).
  3. Naskenujte doklady totožnosti
    Připravte si doklady totožnosti (občanský průkaz a řidičský průkaz nebo cestovní pas) a Smart Banka už Vás celým procesem provede.

 

Párování přes Smart Banku na původním zařízení

  1. Otevřete si Smart Banku na původním zařízení
    Přejděte do Nastavení a v sekci Správa zařízení vyberte Připojení nového zařízení. Zde se Vám zobrazí QR kód. Tuto stránku nezavírejte, budete ji potřebovat v dalších krocích.
  2. Stáhněte si aplikaci Smart Banka na novém zařízení
    Z App Store nebo Google Play si do nového zařízení stáhněte aplikaci Smart Banka, otevřete ji a vyberte přihlášení QR kódem. Následně naskenujte kód z původního zařízení.
  3. Vytvořte si PIN a potvrďte spárování
    Na novém zařízení je si vytvořte PIN, který budete využívat k přihlášení do aplikace a potvrzení plateb. Po vytvoření PINu potvrďte spárování v původním zařízení.
  4. Spárováno! Zbývá jen poslední krok
    Pro Vaši bezpečnost doporučujeme odpárovat Smart Banku z původního zařízení. To můžete udělat přímo v aplikaci Smart Banka v Nastavení a profil – Správa zařízení – Aktivní zařízení, kde požadované zařízení odpárujete.

 

Párování pomocí Internet Banky

Z bezpečnostních důvodů může být párování přes Internet Banku pro některé klienty nedostupné. Zařízení si můžete i nadále spárovat pomocí dokladů totožnosti, Vaší Smarty Banky na jiném zařízení nebo na kterékoliv naší pobočce.

  1. Stáhněte si aplikaci Smart Banka
    Pokud aplikaci nemáte, můžete si ji stáhnout na App Store nebo Google Play.
  2. Přihlaste se do Internet Banky
    Přihlaste se do Internet Banky a v pravém horním rohu klikněte na Nastavení. Pokračujte ve výběru na Smart Banku a přidejte zařízení. V případě, že se do Smart Banky přihlašujete poprvé, musíte ji nejprve aktivovat.
  3. Spárování Smart Banky s Internet Bankou
    Otevřete si aplikaci Smart Banka a vyberte možnost Přihlášení pomocí QR kódu. Naskenujte QR kód zobrazený v Internet Bance a pokračujte k ověření Vaší totožnosti.
  4. Zabezpečte si Smart Banku a potvrďte spárování
    Vytvořte si PIN, kterým se budete do Smart Banky přihlašovat. Pro zvýšenou bezpečnost si můžete nastavit i zabezpečení skenem obličeje nebo otiskem prstu. Do Internet Banky zadejte kód z SMS, kterou jsme Vám zaslali, čímž potvrdíte spárování se Smart Bankou, a můžete ji začít plně využívat.

Pokud i přesto máte problém s aktivací nebo potvrzováním plateb pomocí Smart Banky, zavolejte nám na telefonní číslo 224 443 636 (Po-Pá 8:00-20:00, So 8:00-16:30), rádi Vám pomůžeme.

Ano, pro její aktivaci je nutné spárovat telefon s Internet Bankou. Počet spárovaných přístrojů s Internet Bankou je s ohledem na bezpečnost omezen na 3. Při registraci Smart Banky si zvolíte vlastní unikátní 4–8místný PIN (doporučujeme 6místný PIN), který se nikde neukládá a nezná ho nikdo jiný než Vy.

Smart Banka je šifrovaná privátními klíči. Informace a data, která se vyměňují mezi Vaším telefonem a našimi bankovními systémy, putují zabezpečeným „tunelem“, tzv. VPN, kterou chrání kombinace 1 : 1 000 000 000 000 000 000 000 000 000 (jedna ku sextilionu) a tyto klíče se v nepravidelných a náhodných časech obměňují. A proto je bezpečné Smart Banku používat dokonce i na veřejné nebo nezabezpečené Wi-Fi (například v kavárně). Navíc je možné Smart Banku spárovat s maximálně 3 různými zařízeními naráz. Smart Banka se zablokuje při 5 chybných zadáních PIN kódu. Vaše finance jsou v bezpečí i v případě, kdy útočník přes phishingový útok odhalí Váš PIN – pokud současně nevlastní Váš telefon, je mu takový útok k ničemu.

Náš automatizovaný zabezpečovací modul odhalí nečekané nebo nezvyklé chování na účtu klienta, podezřelé platby (vysoké částky, časté částky atp.) pozastaví a náš pracovník s Vámi telefonicky prověří, zda-li je všechno v pořádku. Platby se pak provedou podle plánu.

Ano. Pokud pro přihlášení používáte mobilní klíč a/nebo heslo, můžete se do své Internet Banky přihlásit z jakéhokoliv počítače splňujícího požadavky na minimální nastavení.

Internet Banka podporuje prohlížeče Chrome, Firefox, Edge a Safari. Vždy používejte jejich aktuální verze.

Jak si prohlížeče aktualizovat?


Chrome

  1. V pravé části prohlížeče klikněte na ikonu možností Více (svislé tři tečky).
  2. Klikněte na Aktualizovat Google Chrome.
  3. Klikněte na Restartovat.


Firefox

  1. Klikněte na tlačítko nabídky (tři vodorovné čárky) na nástrojové liště, zvolte Nápověda a poté O Aplikaci Firefox. Otevře se Vám okno O aplikaci Mozilla Firefox.
  2. Firefox automaticky zahájí kontrolu dostupnosti aktualizací a v případě, že budou aktualizace dostupné, zahájí jejich stahování.
  3. Jakmile jsou aktualizace staženy, klikněte na tlačítko Restartovat a aktualizovat aplikaci Firefox.


Edge

  1. V pravé části prohlížeče klikněte na ikonu Nastavení a další (ozubené kolečko).
  2. Vyberte možnost O produktu a pokračujte výběrem Stáhnout a nainstalovat.
  3. Po stažení aktualizací zvolte možnost Restartovat.


Safari

  1. V nabídce Apple (jablíčko) vyberte Předvolby systému.
  2. Klikněte na Aktualizace softwaru a počkejte na vyhledání aktualizace.
  3. Nainstalujte aktualizace kliknutím na tlačítko Aktualizovat.

Internetové bankovnictví je služba přímého bankovnictví, díky které můžete spravovat své finance 24 hodin, 7 dní v týdnu.

Abyste mohli využívat všechny výhody Internet Banky (internetového bankovnictví MONETA Money Bank), stačí mít počítač a připojení k internetu. Internet Banku můžete samozřejmě spustit i na tabletu nebo mobilním telefonu, ale pro tato zařízení je vhodnější mobilní aplikace Smart Banka, která je pro tato zařízení speciálně vytvořena. Mimochodem, víte, že Smart Banka byla vyhodnocena jako nejlepší mobilní aplikace za rok 2017?

Díky internet bankingu můžete z pohodlí domova spravovat své účty, posílat platby, vytvářet šablony plateb, zadávat trvalé příkazy, inkasa nebo zablokovat platební kartu, pokud byste ji ztratili. Přes Internet Banku můžete též požádat o půjčku či kreditní kartu, nebo si sjednat různá pojištění. K dispozici máte samozřejmě přehled výpisů a mnoho dalších služeb.

Prostřednictvím Internet Banky můžete s MONETA Money Bank také komunikovat. Do Internet Banky Vám zasíláme všechny důležité informace nebo si zde můžete zobrazit dokumenty, které jste podepsali na pobočce. Napsat nám můžete i Vy přes ikony Moje dokumenty nebo Zprávy.

Při používání internet bankingu se vyplatí dodržovat základní pravidla bezpečnosti. Do internetového bankovnictví vždy vstupujte z dobře zabezpečeného počítače s antivirovým programem, pravidelně si měňte heslo a samozřejmě jej nikomu neříkejte.

V MONETA Money Bank Vám Internet Banku rádi založíme k běžnému nebo spořicímu účtu.

Časté dotazy & problémy s přihlášením

Google Pay je služba, která umožňuje platit v obchodech pouhým přiložením mobilního telefonu k platebnímu terminálu, nebo pomocí speciálního tlačítka na internetu, stejně jako kdybyste za nákup platili platební kartou nebo pomocí služby PayPal.

K placení přes Google Pay stačí mít mobil s operačním systémem Android 5.0 a vyšší, který podporuje technologii NFC. Abyste Google Pay mohli začít využívat, stačí si ve Smart Bance zapnout mobilní platby stiskem jediného tlačítka a již nemusíte kartu nosit v peněžence. Jeho další výhodou je, že při platbě pomocí služby Google Pay nemusíme být s telefonem připojeni k internetu. Je však dobré čas od času telefon online připojit, aby se data transakcí synchronizovala.

 

Placení mobilem je velice jednoduché a pohodlné. Pro platby do 500 Kč stačí rozsvítit obrazovku mobilního telefonu a přiložit jej k platebnímu terminálu. O úspěšném provedení platby Vás informuje animace na displeji telefonu. Při platbách nad 500 Kč je potřeba odemknout obrazovku telefonu, přiložit telefon k platebnímu terminálu a vyčkat na provedení platby. Následně se Vám na obrazovce zobrazí potvrzení o transakci.

 

 

Mobilní platby jsou zcela bezpečné, protože přidáním karty do Google Pay se její číslo neukládá do telefonu ani do aplikace. Při placení nejsou údaje o kartě poskytovány ani společnosti Google, ani obchodníkům. Praktické informace a návod, jak platit přes Google Pay, naleznete na našich internetových stránkách.

 

Apple Pay je služba, která umožňuje platit v obchodech pouhým přiložením mobilního telefonu k platebnímu terminálu.

MONETA Money Bank jako první velká banka v ČR podpořila tuto inovativní metodu placení. Stačí mít mobilní telefon iPhone 6 či novější. Abyste Apple Pay mohli začít využívat, stačí si ve Smart Bance přidat kartu do Apple Wallet stiskem jediného tlačítka a již nemusíte kartu nosit v peněžence. V aplikaci Smart Banka můžete kartu přidat i do hodinek Apple Watch.


Placení mobilem je velice jednoduché a pohodlné. Při placení stačí dvakrát stisknout tlačítko na pravé straně telefonu a odemknout ho pomocí FACE ID. Následně iPhone přiložte k platebnímu terminálu. Nebo můžete přiložit mobil k platebnímu terminálu a po jeho rozsvícení platbu ověřit pomocí otisku prstu. Platbu je třeba potvrzovat vždy, ať už se jedná o jakoukoliv částku. Vyčkejte na provedení platby, po němž obdržíte potvrzení o transakci přímo v aplikaci. Platbu je potřeba provést do 1 minuty od odemčení telefonu. Po uplynutí tohoto limitu je potřeba provést nové ověření. V některých případech, například u starších typů platebních terminálů, můžete být vyzváni k zadání PIN kódu Vaší karty na terminálu z důvodu vyšší bezpečnosti.


Bezpečnost a diskrétnost jsou klíčovou charakteristikou Apple Pay. Když použijete kreditní nebo debetní kartu k placení prostřednictvím Apple Pay, její číslo není uchováno v mobilním zařízení, ani na serverech společnosti Apple. Místo toho je unikátní číslo zvané token přiřazeno, zašifrováno a bezpečně uloženo v zabezpečeném čipu přímo v zařízení. Každá transakce je schválena jednorázovým bezpečnostním kódem, který je navíc unikátní a dynamický.

Všechny internetové platby jsou zabezpečeny bezpečnostním protokolem 3D Secure, který představuje nejvyšší stupeň zabezpečení internetových plateb kartou.

Přes platební bránu lze platit kartami Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic.

Jedna apka,
celá banka

S mobilní aplikací Smart Banka máte celou banku v kapse. Obsahuje přes 200 funkcí, 41 produktů a najdete v ní všechny výhodné nabídky. I proto je nejoceňovanější bankovní apkou na trhu.
logo - Moneta

Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.

hodnocení klienty 4,8/5 ocenění Zlatá koruna - novinka roku 2023 VISA logo