Chraňte svůj digitální život
a nenechte se nachytat
Zaznamenali jste podezřelou aktivitu
nebo pokus o napadení účtu?
Neprodleně nás o tom prosím informujte na čísle 224 442 424 nebo na e-mailu podvody@moneta.cz. Ochráníte tak nejen své finance, ale i další klienty.
Články z oblasti bezpečnosti
Black Friday přichází, podvodníci číhají. Jak poznat důvěryhodný e-shop?
Chraňte své peníze dříve, než bude pozdě. Slevové tornádo jménem Black Friday se blíží. Narazili jste na mimořádně výhodnou nabídku zboží? Zbystřete, zboží nemusí vždy odpovídat uváděné kvalitě, v horším případě můžete přijít o své finance.
Lákají vás výhodné investice? Zbystřete.
Sociální svět je plný podvodných reklam a s rozvojem takzvaných <a href="https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-osobni-babis-i-pergnerova-falesna-videa-okradaji-cechy-jak-je-cist-a-nenaletet-256662" rel=”nofollow” target="_blank">deepfake</a> videí se slavnými osobnostmi či společnostmi, lákají podvodníci na rychlé a vysoké zhodnocení finančních prostředků. Bohužel ne vše, co vypadá tak lákavě, je skutečné.
Virtuální podvody: Jak se chránit před online nástrahami
Internet je nejen skvělým zdrojem informací a zábavy, ale také prostředím plným rizik a nástrah. Podvodníci využívají čím dál sofistikovanější triky a metody, kterými chtějí připravit uživatele o cenné osobní údaje nebo rovnou o finance. Dá se proti virtuálním šejdířům účinně bránit? Částečně ano – je ale důležité, být neustále ve střehu, dodržovat několik zásad a nejlépe i znát typy nástrah, které mohou v digitální síti číhat.
Pozor na hovory od falešných mobilních operátorů
Na českém bankovním trhu se objevil nový druh podvodů – tzv. SIM swap. Ten se zaměřuje na mobilní operátory, ale také na Vaše finanční prostředky.
Jak dbát na svoji bezpečnost
Důležité odkazy
Kybertest
Blokace karty
Přihlašování do Internet Banky
Bankovní identita
Dluhové pasti
Potvrzování plateb s 3D secure
Věděli jste, že si můžete sjednat
pojištění internetových rizik?
i zneužití elektronických plateb přes mobilní telefon nebo tablet
či zneužití elektronického a mobilního bankovnictví.
Bankovní aplikace
s prvotřídním zabezpečením
Řeším bezpečnostní problém
Při ztrátě nebo odcizení kartu ihned zablokujte. Nejrychlejší cestou je blokace karty přes Smart Banku, a to vybráním příslušné karty a stisknutím tlačítka zablokovat. Kartu tak máte zablokovanou za pár vteřin, a to maximálně na 30 dní. Kartu můžete kdykoliv zase odblokovat. Další možností je blokace ve Vaší Internet Bance stejným způsobem.
Pokud chcete kartu zablokovat trvale, volejte nonstop náš Zákaznický servis na telefonním čísle 224 442 424.
Když Vaši platební kartu, a to jak debetní, tak i kreditní, nemůžete najít, můžete ji kdykoli zdarma dočasně zablokovat a do 30 dnů zdarma odblokovat. Blokaci provedete v Internet Bance, Smart Bance nebo přes Zákaznický servis na telefonním čísle 224 442 424.
Karty MONETA Money Bank umožňují našim klientům automaticky platit v zahraničí. Banka zúčtovává platby kartou v měně účtu, ke kterému byla karta sjednána.
Někteří zahraniční obchodníci akceptují pouze kreditní nebo naopak jen debetní karty. V některých případech také přijímají jen některé typy karet (VISA, Mastercard, Maestro), např. v Holandsku se Vám může stát, že u některých obchodníků s jinou kartou než Maestro nezaplatíte. Proto je vždy potřeba se řídit pravidly konkrétního obchodu a platit kartou, kterou akceptují a ideálně mít s sebou buď nějakou minimální hotovost, nebo využít nejbližšího bankomatu. S naším účtem Tom Plus se nemusíte bát poplatků za výběr hotovosti z bankomatu, protože s ním máte výběry v ČR i po celém světě zdarma.
Z bezpečnostních důvodů na kartách nepovolujeme výběry v některých zemích. Tyto transakce jsou povoleny ve všech zemích světa kromě Severní Korey, Íránu, Súdánu, Sýrie a Vatikánu, a to z důvodu prevence praní špinavých peněz a financování terorismu. Jinde byste problém zaplatit mít neměli.
Pojištění se nevztahuje na zneužití elektronické platby osobou blízkou, kamarádem, příbuzným, zákonným zástupcem a na zneužití elektronické platby, ke kterému došlo v důsledku úmyslu nebo vědomé nedbalosti pojištěného. Nedbalostí se rozumí například sdělení autorizačních údajů a hesel osobně, telefonicky, elektronicky atp. třetí osobě.
Na internetu se skrývá spousta možných rizik. Podvodníci jsou čím dál tím vynalézavější, stačí chvilka nepozornosti a své údaje můžete nechtěně poskytnout cizím rukám. Víte, na co si dát pozor a jak se chránit?
1. Technické zabezpečení na prvním místě
Do svého internetového bankovnictví se přihlašujte raději jen z těch zařízení, která znáte, a o nichž víte, že jsou zabezpečená. Vstup do bankovnictví z počítače je vždy chráněn jménem a heslem. Tyto údaje byste neměli nikomu poskytovat. Přenos vašich dat mezi bankou a počítačem je zabezpečený šifrovacím klíčem, další bezpečnostním opatřením je i automatické odhlášení po 5 minutách nečinnosti. Neméně důležitý je také webový aplikační Firewall, který zvyšuje bezpečnost a kontroluje přenášená data, ale i přihlašování.
2. Chraňte všechna svá zařízení
Pravidelně aktualizujte operační systémy na svých zařízeních, používejte aktuální verzi prohlížeče a využívejte ověřené antivirové programy. A především se zaměřte na následující bod číslo 3.
3. Mějte silná hesla
Vaše bezpečnost závisí z velké části na vás samotných. Své účty zabezpečíte hlavně silnými hesly. Vyvarujte se slabých a jednoduše uhodnutelných znaků. Pokud se přihlašujete do různých účtů, využívejte k ověření své identity jiné klíče. Pamatujte na délku a sílu, respektive unikátnost hesla, jedině tak vás co nejlépe ochrání. Hesla pravidelně aktualizujte a volte co nejvíce znaků, které máte k dispozici.
4. Využívejte mobilní aplikaci
Přes aplikaci Smart Banka můžete spravovat své bankovnictví také ve svém mobilním telefonu. Aplikace mobilního bankovnictví jsou v současnosti hojně využívaným způsobem ovládání bankovních účtů a jsou chráněné číselným PINem, otiskem prstu nebo rozeznáním obličeje, tzv. FaceID. Veškerá komunikace přes vaše zařízení je šifrována a chráněna i pro přihlášení v neznámých sítích.
A co když vám někdo ukradne kartu? V případě ztráty ji v mobilní aplikaci snadno a hlavně rychle zablokujete. Můžete zde upravovat i limity plateb u jednotlivých účtů.
5. Dejte pozor na podvodné zprávy
Buďte obezřetní s každým příchozím e-mailem nebo zprávou na sociálních sítích. Ty podezřelé raději rovnou mažte. Pokud je otevřete, neklikejte na žádné odkazy a v žádném případě nikomu neposílejte svá osobní data. Podvodníci se mohou vydávat za banku a snadno tak získat přihlašovací údaje k vašemu účtu.
Zabezpečení a způsob přihlašování nikdy nepodceňujte. Myslete na zásady bezpečného užívání Internet Banky a ještě dnes se jimi začněte řídit. Vyhnete se tak nechtěným komplikacím.
Jedná se o transakce, které probíhají tzv. na dálku (po telefonu nebo e-mailem). Je nutné je mít povolené v nastavení platební karty, a to jak debetní, tak i kreditní. Používají se např. při rezervaci hotelu, telefonické objednávce, při platbě u sázkových kanceláří nebo u opakovaných plateb, jako je např. předplatné.
K platbě postačí, pokud jsou poskytnuty citlivé údaje o kartě, tj. číslo karty, datum platnosti a CVC/CVV kód bez dalšího zabezpečení. Všechny platební karty MONETA Money Bank jsou při vydání nastaveny pro MO/TO transakce jako aktivní.
Deaktivovat nebo aktivovat MO/TO transakce na kartách MONETA lze jednoduše v Internet Bance nebo Smart Bance v Detailu karty a Nastavení. V případě dotazů jsou Vám k dispozici naši specialisté Zákaznického servisu na telefonním čísle 224 443 636.
Vypnutí MO/TO plateb doporučujeme pouze v případě, pokud nemáte nastaveny opakované platby, např. na předplatné. Vždy si navíc ověřte, zda nakupujete u ověřeného obchodníka. Při nakupování kartou myslete na to, jak své peníze ochránit a jak se na internetu pohybovat bezpečně.
Pokud identifikujeme nějakou zahraniční transakci jako podezřelou, budeme Vás kontaktovat, abychom si ověřili, že transakce byla opravdu uskutečněná Vámi. V případě, že se Vám při podezřelé transakci nedovoláme, pro bezpečnost Vašich financí kartu preventivně zablokujeme.
Pro odblokování karty zavolejte na náš Zákaznický servis na telefonní lince +420 224 446 677.
Podezřelá transakce je taková transakce, která je u klienta neobvyklá (přesahuje obvyklý počet transakcí či jejich výši), je provedena v rizikové zemi nebo u nezabezpečeného obchodníka (mimo 3D Secure).
Stále máte otázky?
Jedna apka,
celá banka
Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.