Informace pro klienty BNP Paribas Cardif pojišťovny ke koronaviru
Onemocnění koronavirem z pohledu pojištění bereme stejně, jako kdyby se jednalo o jakékoli jiné virové onemocnění. I onemocnění koronavirem je tak pojištěním za splnění základních podmínek kryto:
- Splnění karenční doby, tedy doby, po jejímž uplynutí vzniká nárok na pojistné plnění
- Splnění čekací doby, tedy doby od počátku pojištění, která musí uplynout, aby měl pojištěný nárok na pojistné krytí
- Doložení patřičných dokumentů (lékařské zprávy,..) atd.
Časté dotazy
Bude se měnit nebo upravovat stávající pojištění v souvislosti s nákazou a vládními opatřeními?
Nedochází k žádnému omezení krytí či pojistné ochrany. Platnost pojištění zůstává v plném rozsahu.
Bude se rozsah pojištění vztahovat i na země, které jsou aktuálně vedeny jako rizikové?
Pojistná ochrana výše je platná celosvětově. V případě pojistné události nerozlišujeme, jestli k ní došlo v ČR či například Itálii nebo Číně.
Dochází k nějakým změnám ve způsobu nahlašování pojistných událostí?
Způsob hlášení pojistných událostí se nemění.
Můžu nahlásit pojistnou událost, pokud jsem v karanténě?
Ano, pojistnou událost můžete nahlásit i během karantény. Důležité je, aby byly naplněny všechny podmínky pro uznání a posouzení pojistné události a mohlo tak dojít k výplatě pojistného plnění. Například u rizika pracovní neschopnosti je nutné mít vystavenou neschopenku od lékaře, kde je přesné datum počátku i konce pracovní neschopnosti. Těmito daty se pojišťovna řídí při posuzování pojistné události.
Jak mám postupovat v pracovní neschopnosti, pokud mi lékař zruší kontrolu a nebude tak schopen vydat potvrzení o trvání pracovní neschopnosti?
Za daných okolností a pouze během tohoto období stačí, abyste hlásili trvání pojistné události po telefonu nebo e-mailem (+420 234 240 240, czinfo@cardif.com). V případě dokládání ostatních lékařských zpráv prosím, pokuste se dodat pojišťovně maximum informací, které máte k dispozici.
Proplatí mi pojišťovna karanténu v České republice nebo v zahraničí?
Samotná karanténa (kdekoliv) není důvodem pro vznik pojistné události a výplaty pojistného plnění. Pokud ovšem během karantény pojistná událost vznikne (např. se octnete v pracovní neschopnosti), tak datum počátku karantény se počítá jako datum počátku pojistné události. Na ilustraci níže je popis situace, kdy by pojišťovna plnila pojistnou událost v případě pracovní neschopnosti z důvodu karantény a onemocnění COVID-19.
Vztahuje se pojištění schopnosti splácet i na situace, kdy mi vznikne nárok na státní dávku za ošetřování člena rodiny?
Máte nárok na čerpání dávky za ošetřování člena rodiny kvůli uzavření školy, školky atp.? Po splnění podmínek karenční a čekací doby během tohoto období Vám vzniká nárok na pojistné plnění z pojištění ošetřování člena rodiny.
Mám koronavirus a obávám se o ztrátu zaměstnání. Mám nárok na pojistné plnění z důvodu ztráty zaměstnání i přes pandemii?
Ano, máte nárok na pojistné plnění dle standardních podmínek pro ztrátu zaměstnání.
Chci se dopojistit nebo si sjednat pojištění proti riziku ztráty zaměstnání. Jak k tomu přistupuje pojišťovna vzhledem k již probíhající pandemii koronaviru?
Taková možnost existuje, důležité je, aby klient splňoval všechny předpoklady pro vznik pojištění. Musí vzít ale v úvahu čekací dobu, která je 90 dní od vzniku pojištění. To znamená, že 90 dní není na toto riziko pojištěn. Dále je nutné splnit karenční dobu 60 dní, to znamená, že na úřadu práce musí být osoba registrovaná aspoň 60 dní. Ztráta zaměstnání musí být také z důvodů, které jsou detailně popsány ve Všeobecných pojistných podmínkách. Jedná se nejčastěji o případy, kdy dojde k ukončení pracovního poměru z důvodu nadbytečnosti, zrušení nebo přemístění zaměstnavatele či z důvodu ztráty zdravotní způsobilosti.
Jsem v nemocnici kvůli koronaviru. Mám nárok na pojistné plnění?
V případě, že jste byli hospitalizováni v důsledku koronaviru a byly splněny všechny standardní předpoklady (např. uplynutí čekací či karenční doby), máte na pojistné plnění nárok.
Jaký vliv na pojištění má odklad splátky úvěru?
V době odkladu splátky úvěru jste standardně pojištěni.
V případě, že máte další dotaz k šíření koronaviru, obraťte se prosím přímo na Klientské centrum pojišťovny BNP PARIBAS CARDIF na telefonní lince +420 234 240 240 (Po–Pá, 8:00–18:00)
Tabulka s uvedením karenční a čekací doby u vybraných pojistných produktů
Karenční doba je doba, po jejímž uplynutí vzniká nárok na pojistné plnění
Čekací doba je doba od počátku pojištění, která musí uplynout, aby měl pojištěný nárok na pojistné krytí