Časté dotazy
Ostatní pojištění
Pojištění zneužití karty a pojištění elektronických plateb se vztahuje pouze k finančním prostředkům na účtech u MONETA Money Bank. Pojištění zneužití karty a pojištění elektronických plateb je aktivní u všech aktivovaných karet k účtům pojištěného majitele účtu (obě varianty) nebo k účtům členů rodiny (varianta Rodina) včetně karet vydaných k těmto účtům dalším osobám s dispozičním právem.
Varianta pojištění pro jednotlivce stojí 139 Kč měsíčně. Variantu pojištění Rodina za 249 Kč měsíčně doporučujeme v případě, pokud žijete v domácnosti s partnerem nebo máte alespoň jedno dítě do 18 let věku. Za cenu nižší než je dvojnásobek ceny pojištění pro jednotlivce získáte Vy i členové Vaší rodiny stejnou ochranu proti nepříjemnostem z reálného i online světa.
Rodinná varianta se tak vyplatí více než si platit jednotlivá pojištění.
Majitel běžného účtu, pokud je fyzickou osobou starší 18 let.
V případě, že si na internetu objednáte zboží, ale nebude vám dodáno nebo dostanete jiné zboží, pojišťovna poradí díky službě Právní asistence, jak postupovat. Pokud dotyčný e-shop zkrachuje nebo se nepovede získat náklady v rámci reklamačního řízení zpět, pojišťovna vyplatí plnou částku, o kterou klient přišel, zpět, a to až do výše limitu. Pojištění kryje i nákupy použitého zboží na internetu. Na druhou stranu pojištění nekryje např. nespokojenost s kvalitou poskytnuté služby. Pokud jste si tedy např. na internetu objednali vstupenky na koncert a nebyli jste spokojeni s kvalitou výkonu interpreta, plnění pojišťovna neposkytne. Stejně tak jsou ve výlukách např. nákupy kryptoměn nebo potravin. Kompletní výčet výluk naleznete v pojistné smlouvě a v pojistných podmínkách.
Jedná se o telefonickou a vzdálenou asistenci. V rámci telefonické asistence Vám bude poskytnuta odborná konzultace týkající se používání a nastavení technologického zařízení, např. notebooku. V rámci vzdálené asistence získáte např. podporu při instalaci a nastavení tiskárny k počítači. IT expert Vám však může ochotně poradit s širokou škálou potíží, nebojte se na něj obrátit.
V rámci pojištění je majitel účtu chráněn proti zneužití elektronických plateb (platby provedeny přes mobilní telefon, tablet), zneužití plastové karty (aniž by došlo k její ztrátě nebo odcizení) nebo virtuální karty či elektronické peněženky (NFC a veškeré oficiální aplikace pojistníka), a proti zneužití internetového a mobilního bankovnictví i případným neoprávněným platbám provedeným v důsledku phishingu, např. pokud někdo podvodným způsobem vyláká Vaše údaje k platební kartě nebo přístupové údaje k internetovému a mobilnímu bankovnictví a odcizí Vaše peníze.
Telefon si sami necháte opravit v servisu a pojišťovně pošlete fakturu za opravu a pořizovací doklad k poškozenému zařízení. Pojišťovna proplatí celé náklady na opravu, ale max. 50 000 Kč. Pokud telefon nepůjde opravit, pojišťovna přispěje poloviční částkou na nákup nového zařízení (do výše 50 % pořizovací ceny poškozeného zařízení), ale max. 50 000 Kč. Peníze Vám přijdou na účet.
Krytí nahodilého poškození zařízení zahrnuje nejen rozbití například displeje, ale i třeba poškození vodou. Pojišťovna kryje například situace, kdy Vám telefon spadne na zem z ruky „jen tak“ a rozbije se Vaší nešikovností nebo Vám při koupání spadne do vany.
Pokud chcete mít telefon, tablet či chytré hodinky pojištěné proti nahodilému poškození, nainstalujte si do nich aplikaci Smart Banka a registrujte ji k účtu, ze kterého platíte pojištění. Aplikaci si stáhnete v Google Play nebo App Store a registrujete ji ve své Internet Bance.
Zařízení pojišťovna kryje už jeden měsíc od sjednání pojištění, a to až do doby pěti let stáří. Pokud si vvbudoucnu koupíte nový přístroj, stačí si v něm opět aktivovat Smart Banku. Nezapomeňte, že pojištění nahodilého poškození se vztahuje pouze na zařízení s nainstalovanou a registrovanou Smart Bankou.
Ano, odcizení, ale i ztrátu osobních a služebních věcí včetně přenositelné elektroniky pojišťovna kryje do výše příslušných limitů. Pojištění se nevztahuje na přenositelnou elektroniku starší 5 let.
V případě odcizení platebních karet nebo zneužití Vašeho internetového a/nebo mobilního bankovnictví vše okamžitě nahlaste bance a kartu či přístupy zablokujte. Obecně je potřeba jakékoliv odcizení ihned ohlásit na policii.
Pokud se jedná o zařízení se SIM kartou, budete potřebovat i doklad o blokaci IMEI. Blokace u operátora proběhne na základě pokynu Policie České republiky. Číslo IMEI naleznete např. na faktuře, dodacím listu, krabičce od telefonu apod. S policejním protokolem poté kontaktujte pojišťovnu a škodu nahlaste. Pojišťovna proplatí vzniklou škodu dle příslušného limitu.
V případě odcizení osobních věcí si koupíte věci nové a pojišťovna je proplatí. Pokud kupní cena nové věci přesáhne pořizovací cenu odcizené věci, pojišťovna proplatí částku ve výši pořizovací ceny původní odcizené věci. Pokud přijdete o osobní doklady, pojišťovna uhradí náklady spojené s jejich obnovou a přispěje navíc 1 000 Kč na vyřizování, u klíčů uhradí výměnu zámků, klíčů, ale i práci zámečníka.
Pojištění zaniká například posledním dnem kalendářního roku, ve kterém pojištěný dovrší 70 let věku.
Ano. Pojistnou událost (PU) lze uplatnit zpětně. Musí se ale jednat o pojistnou událost, která nastala v průběhu trvání pojištění. Dle zákona ve lhůtě 4 let od data vzniku PU.
Jedna apka,
celá banka
Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.