Časté dotazy
Bankovní identita
Kdy Vám bankovní identitu aktivujeme automaticky?
OBČAN ČESKÉ REPUBLIKY
– jste fyzická osoba
– máte aktivní Internet Banku
– máte u nás evidovaný aktuální doklad totožnosti vydaný českým úřadem
OBČAN ZE ZEMÍ MIMO EVROPSKÝ HOSPODÁŘSKÝ PROSTOR
– jste fyzická osoba
– máte aktivní Internet Banku
– máte u nás evidovaný aktuální český doklad se strojově čitelnou zónu (MRZ)
Svou bankovní identitu si můžete kdykoli deaktivovat či znovu aktivovat v nové Internet Bance v sekci Nastavení.
Kdy si bankovní identitu můžete zřídit na pobočce?
OBČAN ČESKÉ REPUBLIKY nebo OBČAN CIZÍ ZEMĚ S ČESKÝM DOKLADEM
– jste fyzická osoba
– přijdete s dokladem totožnosti vydaným českým úřadem, a to i pokud jste ze zemí EHP a máte český doklad bez strojově čitelné zóny (MRZ).
– pokud nemáte aktivní Internet Banku, rovnou Vám ji na pobočce aktivujeme
Bankovní identita od MONETA Money Bank je zabezpečený způsob ověření identity klienta banky na základě jeho pokynu. Jako banka tak našim klientům vystavíme elektronickou identitu, díky níž se mohou elektronicky ověřovat pro úřady, e-shopy či různé poskytovatele energií či telefonických služeb. Ve zkratce se jedná o digitální ověření totožnosti člověka pomocí přihlašovacího prostředku (tj. bezpečnostních prvků) do internetového bankovnictví.
V praxi se například přihlásíte do Portálu občana pro stažení výpisu z rejstříku trestů tak, že při přihlášení zvolíte Identitu občana a následně bankovní identitu. Po přesměrování na přihlašovací stránku banky zadáte Vaše ID (stejné jako do Internet Banky) a den a měsíc narození. Poté jen potvrdíte přihlášení pomocí Smart Banky nebo hesla a mobilního klíče. Následně jste přihlášeni na Portál občana, kde si můžete stáhnout výpis z rejstříku trestů.
Vaše přihlašovací údaje nikdy nikomu nesdělujeme, ověření vždy probíhá v prostředí banky.
Pokud u nás máte Internet Banku, jste fyzická osoba starší 15 let a alespoň jednou jsme Vás fyzicky ověřili na některé z našich poboček předložením dokladu totožnosti, bankovní identitu máte zřízenou automaticky.
Máte-li u nás produkt, který jste zakládali online, tak bankovní identitu aktivovanou nemáte, ale stačí přijít na kteroukoliv pobočku, kde si Vás ověříme a následně si ji můžete jednoduše aktivovat v Internet Bance.
Svou bankovní identitu si můžete kdykoli deaktivovat či znovu aktivovat v nové Internet Bance v sekci Nastavení.
Jednoduchost bankovní identity oceníte už nyní při podání daňového přiznání online. Nemusíte nic tisknout, posílat poštou nebo odevzdávat dokumenty na úřadě. Stačí, když se přihlásíte do portálu mojedane.cz, vyplníte vše potřebné v online formuláři a daňové přiznání jedním kliknutím odešlete na Finanční úřad. Vaše totožnost již bude ověřena díky přihlášení pomocí bankovní identity.
Zda máte bankovní identitu aktivní, můžete zkontrolovat ve Vaší Internet Bance v sekci Nastavení. Zde si ji můžete zřídit nebo deaktivovat a opětovně aktivovat nebo změnit způsob, jakým potvrzujte přihlášení. Bankovní identita je určena všem fyzickým osobám starším 15 let, které nejsou disponenty.
V případě, že se Vám nedaří založení bankovní identity v Internet Bance, zkontrolujte si prosím své osobní údaje, především jméno a příjmení, včetně diakritiky, zda Vaše údaje, které vidíte v Internet Bance nemají nějaký překlep apod.
V případě, že se Vám nedaří bankovní identitu aktivovat v Nastavení Internet Banky, zkontrolujte si prosím své osobní údaje, především jméno a příjmení, včetně diakritiky. Opravu zajistíte aktualizací dokladu totožnosti, který musí být pro správné fungování služby vždy platný. Občanský průkaz můžete pohodlně naskenovat v aplikaci Smart Banka v sekci Více – O Mně, případně Vás rádi uvidíme na vybrané pobočce. Důležité také je, aby u nás Vaše telefonní číslo nevyužíval nikdo další, a to ani pro podnikatelský profil.
Jedna apka,
celá banka
Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.