Pro média

Tiskové zprávy, loga našich společností a kontakty pro novináře.

Kontakty pro média

Pokud jste novinář/ka, obraťte se prosím na níže uvedené kontakty.

Tiskové oddělení

Lucie Leixnerová

Tisková mluvčí Skupiny MONETA
Tiskové oddělení

Tereza Ryšanová

Zástupkyně tiskové mluvčí Skupiny MONETA
Tým analytiků

PhDr. Petr Gapko

Hlavní ekonom MONETA Money Bank

Petr Gapko je připraven komentovat tyto makroekonomické ukazatele: HDP, inflace, nezaměstnanost, úrokové sazby, státní rozpočet a zahraniční události.

Nejnovější tiskové zprávy

Přečtěte si o našich inovacích a dalších novinkách.

MONETA varuje před podvodnými investicemi využívajícími deepfake videa

15.10.24
MONETA Money Bank

Na internetu se množí nabídky výhodných investic, k jejichž propagaci se často využívají takzvaná deepfake videa se známými osobnostmi či společnostmi. Lidé, kteří na tyto nabídky reagují, se většinou stanou oběťmi přesvědčivého podvodu, během něhož přicházejí o značnou část svých úspor. Jen za posledních 9 měsíců MONETA zaznamenala v rámci investičních podvodů více než 450 napadených klientů a s tím spojené ztráty ve výši téměř 40 milionů korun.

Zatímco v loňském roce si běžný podvodník vystačil se smyšleným článkem o jednoduchém zbohatnutí známých osob, současné podvodné investiční kampaně jsou více sofistikované a šíří se hlavně na sociálních sítích. „V rámci podvodů představují finanční ztráty spojené s investičními podvody až třetinu celkových ztrát. Mnoho lidí se stává jejich obětí právě pod vidinou rychlého a snadného zisku,“ upozorňuje Jiří Poláček, senior manažer Risk Models & Fraud Management MONETA Money Bank.

Aktuálně jsou efektivním nástrojem investičních podvodů i falešná, takzvaná deepfake videa, ve kterých populární osobnosti, finanční odborníci či známé společnosti doporučují velmi výhodnou investici. Poté, co na tuto reklamu klient reaguje, objeví se mu výzva k vyplnění krátkého investičního dotazníku, včetně kontaktních údajů. Po jeho odeslání jej velmi rychle kontaktuje podvodný investiční specialista, který vysvětlí, jak může na těchto investicích zbohatnout. „V této fázi přijdou klienti jen o několik tisíc korun, nicméně po několika dnech se znovu ozve tento falešný investiční specialista s tím, že první investice byla velmi výnosná, a nabídne vyplacení tohoto zisku. Pod záminkou pomoci v rámci dosažení dalších a vyšších zisků dochází navíc u klientů k instalaci programů pro vzdálený přístup, což umožní podvodníkovi získat kontrolu nad osobními informacemi i zařízením klienta,“ popisuje častý scénář podvodů Jiří Poláček. Kromě toho, že podvodníci klienta připraví o značnou část jeho peněz, dokážou načerpat i úvěr u nebankovních institucí prostřednictvím jeho bankovní identity.

Oběť podvodu vidí na svém účtu připsané peníze a domnívá se, že se jedná o výnos z investic. Reálně však tyto peníze pochází od dalších poškozených klientů. V některých případech může investiční specialista klientovi doporučit, aby finanční prostředky z těchto „investic“ převedl na jiný účet. „Před tímto chováním důrazně varujeme naše klienty, jelikož v takovém případě by již nebyli pouze oběťmi podvodu, ale mohli by se stát takzvaným bílým koněm s trestní odpovědností za legalizaci prostředků z trestné činnosti,“ dodává Jiří Poláček.

Pokud má klient podezření, že se stal obětí podvodu, doporučuje MONETA ihned kontaktovat zákaznický servis na čísle +420 224 443 636, jelikož právě včasné nahlášení zvyšuje pravděpodobnost navrácení prostředků klientům zpět. Hlavní prevencí proti těmto typům podvodů je však vždy obezřetnost – klienti by za žádných okolností neměli nikomu, koho neznají, poskytnout své osobní informace, údaje ke svému bankovnictví či umožnit vzdálený přístup do svého zařízení.

Zvýšit povědomí o aktuálních podvodech a pomoci s jejich prevencí má nová kampaň, která bude na klienty komunikovat skrze newslettery, sociální sítě či Internet Banku a Smart Banku. Bezpečností tipy jsou také na webových stránkách Monetyblogu.

MONETA pomáhá klientům zasaženým povodněmi. Umožňuje zrychlenou výplatu pojistného plnění i výměnu poškozených bankovek

10.10.24
MONETA Money Bank

Od prvních dní po povodních nabízí MONETA klientům postiženým touto situací různé formy podpory. Kromě možnosti odkladu či snížení splátek banka poskytuje svým klientům s hypotékou zrychlenou výplatu pojistného plnění. Pokud výše škod nepřesáhla půl milionu korun, obdrží od pojišťovny okamžitou zálohu na plnění přímo na svůj bankovní účet. Nejzávažnějším případům akutní finanční nouze nabízí možnost odpuštění závazků prostřednictvím Nadace MONETA Clementia. Na všech pobočkách Monety lze běžně vyměnit bankovky opotřebené oběhem, i ty poškozené standardním či nestandardním způsobem.

V důsledku povodní musela MONETA uzavřít své pobočky v Opavě a Jeseníku. Pobočka v Jeseníku byla znovu otevřena 18. září a všechny její služby, včetně pokladny, jsou klientům opět k dispozici dle běžné provozní doby. „Jsme hrdí na práci našich zaměstnanců, díky nimž jsme byli první bankou, která po povodních znovu otevřela pobočku v Jeseníku,“ říká Andrew Gerber, Chief Retail Banking Officer MONETA Money Bank.

Pobočka v Opavě bude vyžadovat rozsáhlejší rekonstrukci. Proto na její původní adrese funguje od pátku 27. září mobilní pobočka s hotovostní pokladnou. „Její otevírací doba je stejná jako u kamenné pobočky, včetně přístupu k pokladně i možnosti výměny bankovek,“ dodává Andrew Gerber.

V zasažených oblastech aktivně pomáhali i zaměstnanci banky. Ti využili své dobrovolnické dny, které banka nabízí všem svým zaměstnancům na libovolnou dobrovolnickou aktivitu, k odstraňování škod po povodních. Do zasažených měst a obcí doposud vyjelo 41 dobrovolníků z Monety, kteří zde odpracovali 322 hodin. „Pro kolegy a kolegyně, kteří čelí následkům záplav, pak naši zaměstnanci uspořádali interní sbírku, ve které vybrali 137 374 korun. Nadace MONETA Clementia tuto částku zdvojnásobila prostřednictvím sociálního fondu, který je určen na pomoc zaměstnancům Skupiny MONETA v těžkých životních situacích,“ říká Lucie Leixnerová, tisková mluvčí MONETA Money Bank.

Na Nadaci MONETA Clementia se mohou obrátit klienti banky, kteří vlivem povodní utrpěli materiální škody a dostali se do neřešitelné finanční situace. Prostřednictvím nadace mohou banku požádat o odpuštění svých finančních závazků vůči Skupině MONETA. Podrobné informace o tom, jak postupovat, naleznou na webových stránkách nadace.

Všechny důležité informace pro klienty zasažené povodněmi jsou k dispozici na nově vzniklé webové stránce. S dotazy se mohou také obrátit na kteroukoliv pobočku nebo kontaktní centrum banky.

MONETA obhájila digitální prvenství dle nezávislého průzkumu Market Vision

24.09.24
MONETA Money Bank

MONETA si již od roku 2020 podle pravidelného průzkumu společnosti Market Vision drží pozici digitálního lídra na tuzemském bankovním trhu. Oblibu digitálních kanálů Monety, především mobilní aplikace Smart Banka, kde je možné plně online uzavřít 28 retailových produktů, potvrzuje také fakt, že ji využívá 1,4 milionu klientů.

„Z mé perspektivy výsledky tohoto průzkumu zrcadlí úspěch strategie a s ní spojených investic, které realizujeme v podstatě od roku 2017. V konečném výsledku nyní realizujeme 40 až 60 procent našich prodejů prostřednictvím digitálních kanálů. V tomto kontextu chci vyjádřit úctu a obdiv kolegům a kolegyním, kteří cílevědomě zlepšují digitální dovednosti naší banky,“ říká Tomáš Spurný, generální ředitel a předseda představenstva MONETA Money Bank.

MONETA má aktuálně 134 poboček, na všech mohou klienti využít služeb hotovostních pokladen. I přes pokračující digitalizaci bankovních služeb je pobočková síť nadále důležitým kontaktním místem pro klienty, kteří preferují osobní kontakt s bankéřem. To dokládá více než milion návštěv, které pobočková síť zaznamenala za prvních 8 měsíců letošního roku. „Na pobočku se nyní obrací klienti, kteří chtějí sjednat specializovanější produkty anebo hledávají osobní konzultaci. Často potřebují poradit s životním pojištěním, hypotékou nebo investicemi,“ říká Andrew Gerber, Chief Retail Banking Officer MONETA Money Bank. I z tohoto důvodu banka kromě modernizace samotných poboček aktivně vzdělává své bankéře. „Neustále se snažíme přizpůsobit měnícím se trendům a děláme vše pro to, aby měli naši zaměstnanci to nejlepší vzdělání a dokázali našim klientům co nejlépe poradit,“ dodává Andrew Gerber.

Pro banku je klíčové propojení digitálního a fyzického světa, tedy aby klienti vždy našli nejlepší řešení, které odpovídá jejich individuálním potřebám a preferencím. „Přál bych si, aby zájemci o naše produkty a služby začali průzkumem na internetu, prošli našimi digitálními kanály a pokud potřebují osobní konzultaci, aby ji získali prostřednictvím našeho kontaktního centra či pobočkové sítě,“ dodává Tomáš Spurný.

O Monetě

O nás

Usilujeme o to, být digitálním lídrem bankovnictví pro domácnosti i firmy.

ESG

Udržitelný růst stavíme na dlouhodobém úspěchu klientů, zaměstnanců a investorů.

Ocenění

Naše snahy oceňuje odborná kritika i veřejnost.

Tiskové centrum

Loga

Stáhněte si loga společností ze Skupiny MONETA.

Press Kit

Stáhněte si tiskové informace ve formátu ZIP.

Jedna apka,
celá banka

S mobilní aplikací Smart Banka máte celou banku v kapse. Obsahuje přes 200 funkcí, 41 produktů a najdete v ní všechny výhodné nabídky. I proto je nejoceňovanější bankovní apkou na trhu.
logo - Moneta

Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.

hodnocení klienty 4,8/5 ocenění Zlatá koruna - novinka roku 2023 VISA logo