Před Vánoci gruntuje celé Česko
Samotné ženy uklízí pouze ve třetině domácností, více než v polovině se zapojuje celá rodina.
V Česku je předvánoční úklid tradicí a podle průzkumu GE Money Bank před Vánoci intenzivněji uklízí 87 % Čechů. Každý jedenáctý začíná uklízet už začátkem listopadu. Profesionální firmu si najímají necelá 2 %. Úklid probíhá hlavně o víkendech, ale jsou i tací, kteří si kvůli němu berou dovolenou. K úklidu patří také vánoční výzdoba a tu má doma téměř 93 % Čechů.
„Výzdoba a úklid jsou pro 90 % Čechů již klasickým předvánočním rituálem. S úklidem začíná většina z nás v průběhu prosince. Nejvíce pak 14 dní před Štědrým dnem, kdy gruntuje téměř 22 % Čechů,“ říká Milada Franek, tisková mluvčí GE Money Bank. „Na výzdobě i čisticích prostředcích je možné ušetřit při platbě naší kartou v obchodních řetězcích Globus, kika, Albi a dalších, které jsou partnery věrnostního programu bene+,“ doplňuje Milada Franek.
Uklízí celá rodina a hlavě o víkendu
Při předvánočním úklidu se v Česku nejčastěji (62 %) pouští do práce celá rodina. Ve třetině domácností je pak úklid čistě na ženách. Zato otcové mají úklid na povel pouze ve 2 % domovů. Profesionály, ať už firmu, nebo paní na uklízení, si objednávají pouze 2 % Čechů. Podle úklidových firem však i rozsah a charakter objednávaných služeb podléhá trendům. „V posledních asi třech letech sledujeme určité změny, zatímco dříve objednávka předvánočního úklidu téměř vždy znamenala mytí oken, dnes jde zpravidla o hloubkový generální úklid. Klienti se také více zajímají o využití technologií, jako jsou parní čističe, impregnace povrchů a podobně, které samozřejmě velký úklid výrazně zefektivňují. I tak je ale potřeba počítat s tím, že opravdu hloubkový úklid průměrného čtyřpokojového domu zabere dvěma lidem v průměru 8 až 10 hodin,“ vysvětluje Jiří Vychodil, majitel společnosti SlužbyPro.
Většina domácností (téměř 64 %) se snaží stihnout veškeré úklidy o víkendech. Bezmála 35 % si pak na úklid udělá čas v týdnu, když přijde z práce. Necelá 2 % respondentů uvedla, že si kvůli úklidu musí vzít dovolenou.
Bez výzdoby to nejde
V téměř 93 % českých domácností se pravidelně dělá vánoční výzdoba. S přípravou začíná téměř třetina z nich přibližně měsíc před Vánoci. Dalších 22 % pak 3 týdny před Vánoci a 16 % čtrnáct dní před Štědrým dnem. V posledním týdnu domácnost zdobí 26 % Čechů. Zbylá 4 % dělají výzdobu až těsně před rozdáváním dárků.
Vánoční dekorace má 57 % dotazovaných uvnitř svého bytu nebo domu, 38,5 % umisťuje výzdobu dovnitř i ven a 4,5 % pouze na dům, okna nebo zahradu. GE Money Bank také zjistila, že téměř polovina se snaží výzdobu pravidelně obměňovat. Každý rok stejnou dekoraci má 28 % a necelých 18 % ji každý rok rozšiřuje. Pouze necelých 6 % domácností má každý rok novou.
Letos tak budou obměňovat nebo nakupovat novou dekoraci asi dvě třetiny Čechů. Téměř 88 % z nich utratí méně než 2 000 Kč a přes 11 % mezi 2 000 Kč a 5 000 Kč. Zbylé procento se pak podle výsledků průzkumu chystá do vánoční výzdoby vložit od 5 000 Kč do 10 000 Kč.
Kocour rozdává dárky z vánoční kolekce
Navíc se klienti GE Money Bank mohou inspirovat a získat za nákupy odměny ze speciální Kocourovy vánoční kolekce. Za každý nákup nad 300 Kč v síti bene+ je možné získat samolepku do hrací karty, kterou pak lze vyměnit za odměny s motivy kocoura. Dárky jako vánoční balicí papír a jmenovky za tři nálepky, stylovou tašku za pět, hrníček za sedm či kuchyňskou minutku za devět samolepek si lze vyzvednout na pobočkách GE Money Bank až do 15. ledna 2016.
Milada Veselá
tisková mluvčí GE Money Bank
V případě zájmu o další informace kontaktujte, prosím:
Milada Veselá, mobil: +420 606 661 304, tel.: +420 224 446 011, e-mail: milada.vesela@ge.com
Lucie Policarová, mobil +420 724 557 221, tel: +420 224 442 389, e-mail: lucie.policarova@ge.com
nebo Servis pro média na www.gemoney.cz.
Jedna apka,
celá banka
Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.