Časté dotazy
Bankomaty
Potřebujete vložit hotovost na Váš účet? Použijte k tomu speciální vkladové bankomaty a ušetřete si cestu na pobočku.
– Vkladové bankomaty umožňují našim klientům, a to fyzickým i právnickým osobám, s účtem vedeným u MONETA Money Bank a platnou debetní nebo kreditní kartou hotovost. Vkládat peníze můžete s jakoukoliv naší kartou (mimo té dětské). Vkládat lze i bezkontaktně (fyzickou kartou či tokenem).
– Bankomat přijímá všechny platné bankovky české měny. Vklad mincí a zahraniční měny není možný. Maximální počet bankovek pro jeden vklad je 200 kusů, omezení na částku není. V souladu s platnými právními předpisy provádíme kontrolu platnosti platidel. Případné padělky můžou být zadrženy bez náhrady, předány k posouzení jejich pravosti ČNB a poté nebudou připsány ve prospěch Vašeho účtu až do rozhodnutí ČNB.
– Bankovky vkládejte vyrovnané a v balíčku (celý vklad najednou). Bankovky není třeba třídit, bankomat sám rozpozná jednotlivé bankovky a připraví výčetku s počty kusů podle jednotlivých nominálních hodnot.
– Pomačkané a potrhané bankovky nebo přeložené na půl, případně vlhké nebo jinak znečištěné nemusí být správně rozpoznány. Cizorodé předměty – kancelářské sponky, obálky a pásky na peníze – mohou narušit chod mechanismu bankomatu a zablokovat postup Vašeho vkladu.
– Ke každému úspěšně dokončenému vkladu je vytištěna stvrzenka s výčtem vložených bankovek a potvrzením o provedené transakci.
– Hotovost bude připsána na účet okamžitě, a to i vklady hotovosti večer, o víkendu a o svátcích.
V případě dotazu kontaktujte Zákaznický servis MONETA Money Bank na telefonní lince 224 443 636.
Vkladové bankomaty MONETA Money Bank si můžete zobrazit na mapě bankomatů, když v poli Všechny bankomaty zvolíte „vkladové bankomaty Moneta“.
Pokud byla Vaše karta zadržena jakýmkoliv bankomatem, kontaktujte prosím zákaznický servis na telefonním čísle 224 443 636. V této situaci doporučujeme požádat rovnou o obnovu karty, jelikož karta vytažená z bankomatu může být poškozená a nefunkční. Vydání karty bude v tomto případě zdarma.
- K otevření dveří k bankomatu umístěnému uvnitř budovy můžete použít jinou kartu, než kterou běžně platíte. Dveře otevřete pomocí jakékoliv karty (např. věrnostní), která má magnetický proužek. Ochráníte tím údaje uložené na magnetickém proužku na Vaší debetní nebo kreditní kartě v případě, že někdo namontoval na dveře čtecí zařízení.
- Prohlédněte si bankomat, ze kterého chcete vybírat, zda na něm není připevněno nějaké neobvyklé zařízení, nebo zda bankomat není poničen. V některých případech podvodníci dočasně umístí speciální čtecí zařízení před otvor čtečky magnetického proužku v bankomatu, aby zaznamenali bez vědomí držitele karty elektronické údaje z magnetického proužku. Ilegálně nainstalovaná miniaturní kamera, která je skryta nad klávesnic, pak snímá i zadaný PIN. S padělanou kartou a s pomocí skutečného PINu by pak podvodníci mohli následně provádět stejné transakce a ve stejném rozsahu jako právoplatný držitel karty, a to vše bez jeho vědomí.
- Při zadávání PINu při výběru hotovosti z bankomatu buďte opatrní, aby jej nemohl nikdo odpozorovat. Dbejte na dodržování diskrétní zóny, která představuje vzdálenost 1-1,5 m od dalšího klienta a kryjte si klávesnici rukou, aby nemohl být PIN odpozorován přihlížející osobou ani skrytou kamerou.
- Zásadně si u bankomatu nenechte od nikoho radit a řiďte se pouze pokyny, které jsou uvedeny na obrazovce bankomatu.
- Nikdo nemá právo Vaši transakci přerušit. Ochranka ani jiný personál banky či obchodního centra nikdy nesmí zasahovat do transakcí klientů.
- Pokud by Vám bankomat nevydal Vaši kartu či požadovanou hotovost, neodcházejte od bankomatu. Volejte linku Zákaznického servisu 224 443 636, která je taktéž uvedena přímo na bankomatu.
- Pravidelně kontrolujte výpisy z účtu. Pokud zjistíte jakoukoliv nesrovnalost, ihned kontaktujte Zákaznický servis, debetní nebo kreditní kartu blokujte a spornou transakci reklamujte.
- Pro snížení rizika zneužití Vaší debetní nebo kreditní karty doporučujeme ve Vaší Internet Bance v sekci Karty nastavit denní limit pro výběr hotovosti na kartě na výši, kterou běžně vybíráte z bankomatu.
- Z bezpečnostních důvodů na kartách nejsou automaticky povolené výběry hotovosti v některých zemích mimo Evropskou unii. Pokud chcete v těchto zemích vybírat z bankomatů, můžete si je sami povolit v internetovém bankovnictví, v mobilní aplikaci, přes Zákaznický servis 224 443 636 nebo kterékoliv naší pobočce. Automaticky povolené země: členské státy Evropské unie (Belgie, Bulharsko, Chorvatsko, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Kypr, Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Maďarsko, Malta, Německo, Nizozemsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Švédsko, Velká Británie) + další vybrané země Evropy (Andorra, Vatikán, Monako, Švýcarsko, Norsko, Island, Lichtenštejnsko a Turecko).
Maximální jednorázový výběr hotovosti z bankomatu MONETA Money Bank je omezen maximálním počtem 40 kusů bankovek. Nejnižší nominální hodnota, kterou můžete v našich bankomatech získat, je 200 Kč. Ta nejvyšší pak činí 2 000 Kč. Celková částka výběru však závisí také na možnostech nastavení nejvyššího denního limitu Vaší karty. Pro kartu typu:
- Standard/Stříbrná – až 50 000 Kč,
- Gold – až 100 000 Kč,
- Business – až 300 000 Kč,
- Business Premium – až 500 000 Kč,
- Úvěrová (kreditní) – až do výše celkového úvěrového rámce.
Limit si můžete jednoduše zobrazit a také měnit ve své aplikaci Smart Banka nebo v Internet Bance.
Jedna apka,
celá banka
Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.