Nejlepší hypotéka na trhu
a s garancí úroku na 60 dní
Opravdu výhodná hypotéka
Získáváme již čtvrtý titul Hypotéka roku
Sjednejte si hypotéku
Sjednání hypotéky plně online
Zeptejte se na hypotéku
Profesionální servis na pobočce
Online hypotéka krok za krokem
Online sjednání hypotéky
Následně Vám v Internet Bance přehledně zobrazíme podmínky, které je třeba splnit. A také informace o dokumentech, které se musí doložit, abyste mohli svoji hypotéku čerpat.
Podmínky pro čerpání hypotéky v Internet Bance
Pokud narazíme na jakoukoliv nesrovnalost, dáme Vám vědět a Vy pak opravené dokumenty opět snadno nahrajete přímo do své Internet Banky.
Online platební příkaz k čerpání hypotéky
Po dočerpání hypotéky je třeba doložit ještě několik dalších dokumentů. Jejich kompletní přehled najdete opět ve své Internet Bance, kde je pak můžete rovnou nahrát.
Přehled o tom, jak splácíte, máte vždy po ruce
Najdete tam i další možnosti nastavení své hypotéky, například mimořádné splátky, doplacení celé hypotéky nebo dodatečné služby.
Dodatečný servis k Vaší hypotéce
Co vše zvládnete sami, zjistíte v naší Online poradně. Pokud si i tak nebudete vědět rady, jsme Vám k dispozici na telefonním čísle 224 443 636 nebo na kterékoliv pobočce.
Co vše zvládnete sami online v Internet Bance
- V Internet Bance si v sekci Půjčky a hypotéky zobrazíte všechny podmínky k čerpání své hypotéky.
- Jednoduše nahrajete chybějící dokumenty, a to buď výběrem, nebo přetažením.
- Dokumenty zkontrolujeme a pokud narazíme na jakoukoliv nesrovnalost, dáme Vám vědět. Opravené dokumenty opět snadno nahrajete přímo do své Internet Banky.
Jakmile dodáte požadované dokumenty a splníte tím všechny podmínky, můžete přejít k čerpání hypotéky.
Zadání mimořádné splátky nebo doplacení hypotéky
Mimořádnou splátku nebo doplacení hypotéky můžete provést kdykoliv po dobu trvání úvěru. V několika případech je mimořádná splátka nebo doplacení dokonce zcela zdarma:
- Na konci období fixace úrokové sazby
- V řadě těžkých životních situací, které vedou k výraznému snížení schopnosti splácet (např. dlouhodobá nemoc, invalidita apod.)
- V případě prodeje nemovitosti po 24 měsících trvání smlouvy o hypotečním úvěru
- V případě vypořádání společného jmění manželů po 24 měsících trvání smlouvy o hypotečním úvěru
- U mimořádné splátky každý rok až 25 % celkové výše úvěru při výročí smlouvy, což je období 1 měsíce před výročím uzavření Vaší úvěrové smlouvy
- Další mimořádná splátka nad výše uvedený rámec až do 25 % výše úvěru v případě, že máte sjednanou službu Dílčí mimořádné splátky s MONETA Money Bank
Žádost o provedení mimořádné splátky nebo úplného doplacení můžete podat prostřednictvím Internet Banky v sekci “Půjčky a hypotéky”. Během jednoho pracovního dne Vám zašleme instrukce pro úspěšné provedení.
Jakmile dojde k mimořádné splátce nebo doplacení hypotéky, obdržíte do své Internet Banky potvrzení o úspěšném provedení.
Změnit podmínky pro čerpání
Pokud potřebujete změnit podmínky pro čerpání či pro dočerpání nebo změnit termín pro splnění těchto podmínek, požádejte o změny jednoduše přes Online formulář. Změna těchto podmínek je stejně tak jako změna termínu splnění těchto podmínek velmi individuální a vždy záleží na konkrétních parametrech Vaší smlouvy. Nemůžeme zaručit, že změny bude možné provést, pokusíme se však společně nalézt nejlepší možné řešení Vaší situace.
Podle výsledku zpracování žádosti Vám zašleme příslušný dokument s vyjádřením. Vše bude vyřešeno během jednoho týdne. Za tuto změnu je účtován poplatek dle Sazebníku.
Změna podmínek pro čerpání nebo dočerpání hypotéky stejně tak jako změna termínu splnění těchto podmínek je velmi individuální a vždy záleží na konkrétních parametrech Vaší smlouvy. Nemůžeme proto zaručit, že změny bude možné provést, ale pokusíme se společně nalézt nejlepší možné řešení Vaší situace.
Ve své Internet Bance si můžete vyžádat například potvrzení o řádném splácení úvěru, vyjádření banky pro elektrárenské či plynárenské společnosti, katastrální nebo stavební úřad.
Požádat si můžete v Internet Bance v sekci "Půjčky a hypotéky“.
Jakmile dodáte dokumenty k podmínkám Vaší hypotéky, v Internet Bance se Vám odemkne možnost zadat platební příkaz k čerpání plně online.
- V Internet Bance v sekci Půjčky a hypotéky kliknete v záložce Čerpání na tlačítko Žádost o čerpání hypotéky.
- Napíšete požadovanou částku. Úvěr můžete čerpat jak po částech, tak i najednou. Dále uvedete účet, na který máme peníze zaslat, a vyberete termín čerpání.
- Po kontrole údajů podepíšete žádost pomocí SMS.
Žádost o čerpání zkontrolujeme a pokud je v pořádku, uvolníme peníze z hypotéky.
Po dočerpání hypotéky je třeba doložit ještě několik dalších dokumentů. Jejich kompletní přehled najdete opět ve své Internet Bance, kde je můžete rovnou nahrát.
Potvrzení o zaplacených úrocích za předchozí rok (např. 2023) najdete vždy začátkem daného roku (2024) ve své Internet Bance v části Výpisy a potvrzení o úrocích, nebo jej obdržíte poštou podle toho, jak máte nastavený způsob komunikace s bankou.
Potvrzení o zaplacených úrocích je uvedeno jako součást Výpisu z účtu za uvedený rok a je uvedeno na jeho poslední straně. Pokud potřebujete kopii tohoto potvrzení, dejte nám vědět prostřednictvím Online formuláře. Počítejte prosím s tím, že vyřízení Vaší žádosti může trvat až 8 dnů, byť jsme obvykle rychlejší.
Pro refinancování Vaší hypotéky budete potřebovat zjistit celkovou výši zůstatku úvěru. Žádost o vystavení vyčíslení včetně vystavení souhlasu se zřízením zástavního práva v druhém pořadí a věcného práva zákazu zcizení a zatížení můžete podat prostřednictvím své Internet Banky v sekci Hypotéka a Doplacení hypotéky. Vyčíslení i další požadované dokumenty od nás obdržíte do druhého dne.
Potřebujete provést změnu zástavy u svého hypotečního úvěru nebo do něj například přidat další osobu? Stačí vyplnit konkrétní žádost pro vyřešení Vaší situace a žádost zadat přes Internet Banku. Následně Vás budeme informovat o dalším postupu. Za změnu zástavy je účtován poplatek ve výši 5 000 Kč.
Datum čerpání hypotéky můžete změnit kdykoliv ve své Internet Bance vyplněním krátkého formuláře. A to před samotným čerpáním, nebo i v situaci, kdy jste již čerpat začali. Máte-li ve smlouvě k hypotéce uvedeného spolužadatele, který má zřízenu svoji Internet Banku či Smart Banku, můžete dokumenty obdržet, podepsat a zaslat nám zpět též online.
Podle výsledku zpracování žádosti Vám zašleme příslušný dokument s vyjádřením. Vše bude vyřešeno během jednoho týdne. V případě složitějšího individuálního požadavku může jeho vyřešení trvat až jeden měsíc. Za tuto změnu je účtován poplatek ve výši 5 000 Kč a dále poplatek ve výši 0,2 % z nečerpané výše úvěru za každý odložený započatý měsíc za rezervaci finančních zdrojů k Vašemu hypotečnímu úvěru.
Pojištění schopnosti splácet hypoteční úvěr si můžete sjednat jak na začátku, tak v průběhu splácení hypotéky, a to jednoduše přes Internet Banku. Pojištění schopnosti splácet Vám pomůže v případě nepříznivých životních situací, jako je pracovní neschopnost, invalidita, ztráta zaměstnání či úmrtí, ale také při ošetřování člena rodiny. Získáte tak jistotu, že své závazky z hypotéky splatíte vždy včas.
Stačí si vybrat ze seznamu energetických specialistů na webu Ministerstva průmyslu a obchodu.
Na co se často ptáte
Máte společný hypoteční úvěr a dostali jste se do situace, kdy řešíte rozvod či rozchod se svým partnerem? Je třeba, abyste se dohodli, co se po Vašem rozchodu stane s hypotékou i s Vaší nemovitostí.
Situaci můžete řešit jedním z těchto způsobů:
- Úplným doplacením – buď zadáním mimořádné splátky nebo doplacením hypotéky, oboje můžete vyřídit ve své Internet Bance, v sekci “Půjčky a hypotéky”.
- Vyvázáním jednoho z partnerů z hypotéky – pokud jste se dohodli, že nemovitost zůstane ve Vašem vlastnictví, vyřiďte to také ve své Internet Bance, v sekci “Půjčky a hypotéky”.
- Prodejem nemovitosti s následným doplacením hypotéky – podrobnosti zjistíte na této stránce v prodeji nemovitosti
Bude-li třeba po odeslání žádosti upřesnit nějaké další informace, budeme Vás o tom včas informovat. Vaši žádost vyřešíme do jednoho měsíce od jejího odeslání.
Pokud u Vašeho hypotečního úvěru řešíte tuto smutnou událost, co nejdříve nás o ní prosím informujte, abychom se mohli domluvit na dalším postupu.
Až do vyřízení dědického řízení pokračujte ve splácení úvěru. Jste-li jedním z více spoludlužníků vedených ve smlouvě k hypotečnímu úvěru, domluvte se, kdo z Vás bude zatím ve splácení úvěru pokračovat.
Vše nám můžete sdělit prostřednictvím e-mailu pohledavky.banka@moneta.cz nebo na telefonicky na 224 445 858 (v pracovní dny od 8:00 do 18:00).
Pokud máte u Vaší hypotéky sjednáno pojištění schopnosti splácet a přišli jste o zaměstnání, ocitli se v pracovní neschopnosti nebo v invalidním důchodu, kontaktujte prosím pojišťovnu BNP Paribas Cardif Pojišťovna, a. s. na telefonu 234 240 234 a tuto pojistnou událost nahlaste. Až do vyřešení této pojistné události je třeba stále hradit měsíční splátky.
V případě, že pojištění sjednáno nemáte, kontaktujte nás prosím co nejdříve buď e-mailem na pohledavky.banka@moneta.cz, nebo telefonicky na 224 445 858 (v pracovní dny od 8:00 do 18:00).
Během trvání hypotečního úvěru může nastat potřeba provést změny ve složení klientů úvěru. To může zahrnovat vyvázání některého z klientů z hypotečního úvěru nebo naopak přistoupení někoho nového k úvěru.
Vše teď můžete vyřešit ve své Internet Bance, v sekci “Půjčky a hypotéky”.
Ve své Internet Bance si můžete vyžádat například potvrzení o řádném splácení úvěru, vyjádření banky pro elektrárenské či plynárenské společnosti, katastrální nebo stavební úřad.
Požádat si můžete v Internet Bance v sekci "Půjčky a hypotéky“.
Škoda na nemovitosti nebo domácnosti
Došlo k poškození Vaší nemovitosti nebo domácnosti? Nahlaste prosím tuto pojistnou událost na webu Vaší pojišťovny. Ta určí výši pojistného plnění a částka bude vyplacena buď na účet pojištěného, nebo na účet MONETA Money Bank. Ve druhém případě budou peníze následně zasílány na účet pojištěného, a to postupně, vždy po prokázání, že vyplacená částka byla proinvestována na opravy dané nemovitosti.Pojišťovna vždy postupuje individuálně, v závislosti na druhu a rozsahu škody.
Po nahlášení pojistné události u Vaší pojišťovny nám prosím doložte Oznámení o škodní události přímo ve své Internet Bance, v sekci “Půjčky a hypotéky”. Poté Vás budeme informovat o dalším postupu.
Pokud Vás nepříjemně zasáhlo navyšování cen stavebních materiálů a prací a sjednaná výše hypotéky není pro dokončení výstavby či rekonstrukce dostatečná, kontaktujte nás. Společně se pokusíme najít řešení Vaší situace.
Pokud chcete prodat nemovitost, na kterou čerpáte hypotéku, budete od nás potřebovat vyčíslit celkovou výší zůstatku úvěru. Žádost o vystavení vyčíslení včetně vystavení souhlasu se zřízením zástavního práva v druhém pořadí a věcného práva zákazu zcizení a zatížení můžete podat prostřednictvím své Internet Banky v sekci Hypotéka a Doplacení hypotéky. Vyčíslení i další požadované dokumenty od nás obdržíte do druhého dne.
Doplacení hypotéky vyřídíte pohodlně ve své Internet Bance v sekci Hypotéky a Doplacení hypotéky a může být buď zcela zdarma (např. na konci období fixace úrokové sazby), nebo Vám naúčtujeme náhradu účelně vynaložených nákladů ve výši 700 Kč. Záleží, kdy budete hypotéku doplácet.
Pokud si bude kupující brát hypotéku a uhradí kupní cenu pomocí ní, budete od nás potřebovat ještě další dokumenty, které Vám rádi poskytneme.
Kompletní přehled své hypotéky najdete v Internet Bance i Smart Bance. Kromě částky, která zbývá ke splacení zjistíte také:
- Celkovou výši hypotéky
- Výši i datum příští splátky
- Výši úroku
- Datum fixace i splacení hypotéky
Pokud potřebujete změnit podmínky pro čerpání či po dočerpání nebo změnit termín pro splnění těchto podmínek, požádejte o změny přímo ve své Internet Bance. Máte-li ve smlouvě k hypotéce uvedeného spolužadatele, který má zřízenu svoji Internet Banku či Smart Banku, můžete dokumenty obdržet, podepsat a zaslat nám zpět též online. Změna těchtot podmínek je stejně tak jako změna termínu splnění těchto podmínek velmi individuální a vždy záleží na konkrétních parametrech Vaší smlouvy. Nemůžeme zaručit, že změny bude možné provést, pokusíme se však společně nalézt nejlepší možné řešení Vaší situace.
Podle výsledku zpracování žádosti Vám zašleme příslušný dokument s vyjádřením. Vše bude vyřešeno během jednoho týdne. Za tuto změnu je účtován poplatek ve výši 5 000 Kč.
Stále máte otázky?
Sazebník a dokumenty ke stažení
Mohlo by Vás zajímat
Je výhodnější vzít si hypotéku v páru nebo jako jednotlivec
Máte po boku manžela nebo manželku? Pak je Vaše situace jasná – hypotéku si vždy berete společně. Jestliže u Vás svatební zvony zatím nezazněly, je třeba začít trochu přemýšlet a počítat.
Hypotéka krok za krokem
Už máte představu, jak má vypadat Vaše budoucí bydlení? Je tedy na čase realizovat plány a představy. Hypotéky se dnes již nemusíte bát, banka spoustu věcí vyřídí za Vás, navíc docela rychle a Vy tak můžete velice brzy bydlet ve svém novém, vysněném domově.
Je potřeba pojištění k hypotéce?
Životní pojištění k hypotéce je produktem, který se běžně nabízí při podpisu hypotečního úvěru. I když mnohé banky některý druh pojištění k hypotéce vyžadují, neexistuje žádný zákon, který by klientům ukládal si takové pojištění uzavřít. Patříte k těm, kteří si kladou otázku, zda se Vám podobný druh pojištění vyplatí?
Můžeme Vám toho nabídnout mnohem víc
Reprezentativní příklad
Jedna apka,
celá banka
Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.