Vaše první online reklama

Zjistěte kdo je Váš zákazník
Prvním krokem by měla být důkladná analýza, na kterých kanálech se nachází Vaše cílová skupina. Jedním ze způsobů, jak získat potřebné informace, je použít veřejně dostupné výzkumy a studie. Inspiraci můžete čerpat například z portálu MediaGuru:
- Češi využívají sociální sítě častěji. Času na něm ale trávíme méně.
- Baby boomers tráví na internetu polovinu svého času s medii.
- Čtvrtina populace by přívítala více reklamy v místě prodeje.
Stanovte si cíle a rozpočet na kampaně
Poté je třeba si stanovit cíle, kterých chcete dosáhnout prostřednictvím kampaně. Potřebujete rozšířit povědomí o Vaší značce? Získat nové klienty či zákazníky? Zvýšit dosavadní prodeje? Na samém začátku bude pravděpodobně odpověď na všechny tyto otázky ano.
Dále si budete muset specifikovat rozpočet pro první kampaň. Výše budgetu Vám usnadní třídění priorit a cílů, kterých chcete kampaní dosáhnout. Bohužel neexistuje žádná doporučená průměrná částka pro všechny. Rozpočet se odvíjí od velikosti trhu, konkurence, typu reklamy, produktu či služby, fáze podnikání, cílů a především od Vašich finančních možností.
Efektivní marketingová strategie pro Váš produkt
Klíčová je volba vhodné strategie pro uvedení Vašeho produktu nebo služby na trh. Mezi nejúčinnější nástroje dnes patří programatický nákup reklamy, především na sociálních sítích (Social Ads), jako je Facebook, Instagram, X, LinkedIn atd., a prostřednictvím PPC kampaní (pay-per-click), pod které spadají reklamy na celém Google, včetně YouTube nebo Sklik od Seznamu. Můžete si pod nimi představit různé reklamy na webových stránkách. Tyto formy reklamy Vám umožní budovat značku i dosahovat konkrétních obchodních cílů.
Nezapomeňte, že mimo textové inzerce v rámci PPC (pay-per-click kampaní) budete potřebovat krásné vizuály, které budou ladit s Vaším webem, ponesou jednoduchou message a vzbudí nějakou emoci, která povede ke konverzi/nákupu. Tyto vizuály si můžete připravit sami např. v jednoduchém nástroji Canva, která nabízí spoustu šablon. Pamatujte, že vizuály prezentují nejen Vaši firmu, ale i produkt. Nebojte se tedy investovat do šikovného reklamního grafika, který Vám pomůže s vizuální identitou.
Spuštění první kampaně
Samotnou první kampaň můžete spustit i sami. Platformy jako Facebook Ads, Google Ads či Sklik jsou uživatelsky přívětivé a nabízejí bezplatné návody. Pokud však chcete maximalizovat efektivitu a vyhnout se zbytečným chybám, doporučujeme spolupracovat s expertem nebo specialistou na konkrétní reklamní kanál. Díky jejich zkušenostem budete lépe rozumět průběžným i celkovým výsledkům kampaní, které budete společně sledovat v Google Analytics a META Business Suite.
TIP: Nezapomeňte implementovat měřící kódy na Váš web (např. Google Tag nebo Meta Pixel), díky nimž získáte přesná data o chování návštěvníků a výkonu reklamy.
Jak tedy postupovat krok po kroku?
- Analýza cílové skupiny
- Stanovení cílů kampaně
- Stanovení rozpočtu
- Výběr vhodného kanálu (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Google, Sklik a další)
- Příprava kreativy, kde vyjádříte hlavní message a namotivujete zákazníka k akci
- Nastavení a spuštění kampaně
- Optimalizace a vyhodnocení kampaně
Investujte do správné strategie a sledujte, jak Vaše podnikání roste.
Tento článek je pouze informačního charakteru a obecné povahy a nezohledňuje individuální finanční a daňovou situaci určité osoby nebo subjektu. Informace uvedené v článku nejsou nezbytně vyčerpávající, úplné či aktualizované a můžou odkazovat na stránky jiných subjektů, nad nimiž MONETA Money Bank nemá kontrolu, proto vylučuje jakoukoli odpovědnost. Článek nelze považovat za odborné či právní poradenství. Aktuální produktové podmínky i sazebníky najdete vždy na příslušných stránkách webu. Informace k daním doporučujeme vždy ověřit na stránkách příslušných orgánů státní správy (daňový portál apod.).