Účty a karty
pro podnikatele a firmy

Využijte naši nabídku nejvýhodnějších účtů, kreditních i debetních karet
pro živnostníky a firmy.

Účet pro podnikatele a firmy

Náš běžný účet je zdarma včetně
výběrů ze všech bankomatů

Vedení účtu, debetní karta a výběry z bankomatů po celém světě zdarma. Dostanete vlastního bankéře, na kterého se můžete kdykoliv obrátit. Účet sjednáte online nebo na pobočce.

Cizoměnový účet pro podnikání

Směňte peníze bez poplatku
už od 2 000 Kč

Běžné účty pro Vaše podnikání nabízíme
v měnách EUR, USD CHF, GBP, PLN, RON a HUF.

Online Směnárna pro podnikání

Směňujte si peníze sami za zvýhodněné kurzy

Převod peněz z účtu na účet v různých měnách
ve Vašem mobilu nebo Internet Bance.

Účet Start

Účet Complete

Účet Optimal

Účet Komfort

Srovnání podnikatelských účtů

Podnikatelský účet plně online

Obchodní konto Komfort

Účet Complete

Účet Optimal

Měsíční poplatek
0 Kč
499 Kč
149 Kč
250 Kč
Kdo si může účet založit?
živnostník, firma
živnostník, firma
živnostník
firma
Odchozí a příchozí elektronické transakce, okamžité platby a SEPA úhrady v ceně
100 plateb
neomezené
neomezené
250 plateb
Výběry z našich bankomatů v ceně
Výběry z bankomatů ostatních bank v ČR
59 Kč
59 Kč
Výběry z bankomatů v zahraničí
59 Kč
59 Kč
Možnost získat kontokorent
Platební karta, Internet banka a mobilní bankovnictví
Možnost zřízení platebního terminálu a brány
Podívejte se na naši nabídku pro občany a domácnosti.

Další podnikatelské účty

Účet pro export/import

Bankovní produkty pro svobodná povolání

Juridica Business Program

Transparentní účty

Účet pro státní správu a samosprávu

Účet pro nadace

Platební karty

Kreditní karta

Získejte nyní 5,0 % zpět z každého nákupu

Garantovaná odměna 1 % zpět z každého nákupu až do 500 Kč měsíčně. Až 55 dní bezúročného období. Za vedení karty nic neplatíte. Sjednáte ji plně online.
Debetní karta

Karta s výběry ze všech bankomatů zdarma

Debetní platební kartu Business nebo Premium získáte automaticky při založení běžného účtu přes mobilní aplikaci Smart Banka nebo na pobočce.
Cizoměnová karta

Plaťte pohodlně a bezpečně v tuzemsku i zahraničí

Devizové eurové či dolarové debetní karty s výběry z bankomatů po celém světě zdarma. Naše karty podporují bezkontaktní placení, stejně tak jako placení mobilem či hodinkami.

Vyberte si z rozmanité nabídky
platebních karet

Placení mobilem a hodinkami

Jdeme s dobou. S námi můžete platit v obchodech jednoduše a rychle pomocí platební karty v mobilu i hodinkách.

Apple Pay

Plaťte svým telefonem pomocí Apple Pay.

Google Pay

Plaťte svým telefonem nebo hodinkami pomocí Google Pay.

Garmin Pay

Zapomněli jste doma peněženku? Nevadí. Zaplaťte hodinkami.

SwatchPAY!

Stáhněte si aplikaci SwatchPAY! a plaťte hodinkami.

Cvak

Plaťte snadno a rychle telefonem s novým platebním řešením Cvak.

Na co se často ptáte

Vše, co potřebujete vědět o účtech a kartách.

Bankovní převod je způsob, jak poslat peněžní částku z jednoho bankovního účtu na druhý.

Nejčastější formou bankovního převodu v dnešní době je příkaz k úhradě, který snadno zadáte vyplněním formuláře pro domácí nebo zahraniční platební styk. Záleží na tom, v jaké měně nebo do jaké země chcete platbu poslat. Formulář můžete vyplnit buď elektronicky v internetovém nebo mobilním bankovnictví nebo ručně na pobočce banky. Ve většině případů je výhodnější zvolit elektronický formulář, protože za zpracování papírového je obvykle účtován poplatek.

Elektronický formulář pro zadání bankovního převodu najdete u MONETA Money Bank v Internet Bance nebo mobilní aplikaci Smart Bance. Jeho vyplnění není nic těžkého. V případě tuzemské platby stačí znát číslo účtu příjemce, částku a datum splatnosti. Případně variabilní, specifický nebo konstantní symbol, pokud je příjemce požaduje. První dva symboly se používají k identifikaci odesílatele nebo konkrétní platby, kdy například několik tisíc klientů posílá platby na stejný účet. Konstantní symbol se používá pro účetní identifikaci platby. Jeho používání je od roku 2011 nepovinné a záleží jen na Vás, zda ho budete zadávat. Ke každé platbě můžete doplnit krátkou zprávu pro příjemce, například platba nájemného a další.

Odeslání formuláře potvrdíte zadáním bezpečnostního klíče, který generuje náhodný kód pro každou transakci. Bez autorizačního kódu nelze platbu odeslat, a tím je zaručena maximální bezpečnost před případným zneužitím. Papírový příkaz k úhradě je autorizován podpisem dle podpisového vzoru. Samozřejmě, že bankovním převodem můžete také poslat peníze do zahraničí.

Blokace karty slouží především k ochraně Vašich peněz při její ztrátě nebo zcizení

Blokace karty, a to jak debetní, tak i kreditní, je dočasné nebo trvalé omezení práva používat platební kartu. K blokaci může dojít na žádost klienta, například v případě ztráty platební karty, nebo na žádost banky, případně karetní asociace, pokud existuje reálné podezření, že kartu neoprávněně použila třetí osoba.

Jste-li klientem MONETA Money Bank, můžete svou kartu zablokovat sami v mobilní aplikaci Smart Banka nebo v Internet Bance, a to v sekci Karty na detailu karty. Blokaci můžete zapnout na maximálně 30 dní a sami ji zase kdykoliv vypnout. Využít můžete i Zákaznický servis na telefonní lince +420 224 442 424 nebo každou pobočku MONETA Money Bank, kde Vám kartu zablokujeme i trvale. Z důvodu rychlé blokace doporučujeme použít Smart Banku či Zákaznický servis.

Vždy myslete na to, jak své peníze na internetu ochránit a jak se na internetu pohybovat bezpečně.

Číslo Vaší karty najdete na její přední straně. Skládá se zpravidla ze 16 číslic, která se řídí jasnými pravidly. První čtyři čísla určují typ karty a stát původu. Další čísla pak obsahují informace o instituci, která kartu vydala a další údaje. Při platbě na internetu je třeba zadat číslo karty, datumu platnosti karty a CVC či CVV kód, trojmístné číslo ze zadní strany karty.

Vedle pojmu disponibilní zůstatek se také můžeme setkat s pojmem účetní zůstatek, který na rozdíl od disponibilního zůstatku vyjadřuje, kolik peněz má klient právě na účtu.

Rozdíl obou zůstatků si můžeme přehledně vysvětlit na situaci při platbě kartou, kterou jistě dobře znáte. Jakmile provedete platbu kartou, zpravidla nějakou dobu trvá, než dojde k zaúčtování této platby. Reálně, podle účetního zůstatku, tedy peníze na svém účtu po provedení platby stále ještě máte, ale Váš disponibilní zůstatek je již o částku platby nižší, protože tyto peníze jsou již „na cestě“ k obchodníkovi, u kterého jste kartou zaplatili.
Disponibilní zůstatek může být naopak navýšen, například o kontokorent.

Disponibilní zůstatek se neponižuje o čekající tedy dosud nezaúčtované úhrady, které si zadáte s dopřednou splatností anebo na ně v den splatnosti nemáte dostatek finančních prostředků.

Inkaso představuje jeden ze způsobů, jakým lze bezhotovostně hradit pohledávky. S pomocí inkasa majitel účtu dává souhlas své bance, aby z jeho účtu za něj automaticky zaplatila vybrané platby do předem stanovené výše.

Inkaso se nejčastěji používá k úhradě pravidelných plateb, které ovšem nejsou každý měsíc stejné a nelze tedy využít trvalého příkazu k úhradě. Nejčastěji se jedná o platby za energie nebo telefonní účty.

Jak inkaso funguje?
Ve svém internetovém bankovnictví si klient pohodlně z domova nastaví souhlas s inkasem ve prospěch konkrétního účtu. Dodavatel služby si pak už sám strhává pohledávku až do výše daného limitu. Dá se tedy říct, že je to flexibilní příkaz k úhradě naruby, kdy příjemce úhrady řeší svou pohledávku se svolením majitele účtu rovnou s bankou. V případě České pošty existuje dokonce možnost sdružit takovéto platby do jediné úhrady, rozšířenou pod názvem SIPO.

Zkratkou NFC – Near Field Communication – se označuje bezdrátová komunikace mezi zařízeními jako jsou mobilní telefony, tablety, platební terminály, chytré hodinky či karty a další.

Co je NFC?
Jedná se o moderní technologii, která umožňuje různým zařízením komunikovat mezi sebou na krátkou vzdálenost. Není potřeba přímý fyzický kontakt, stačí vzdálenost několika centimetrů. Technologie NFC nevyžaduje ani online spojení (Wi-Fi, LTE, mobilní data). Díky tomu, že se nevyžaduje identifikace přístrojů, je tato technologie velice rychlá, řádově probíhá ve zlomku sekundy.

Jak to funguje?
Co je funkcí NFC? Rozšířeným příkladem využití technologie NFC jsou bezkontaktní platby. K NFC platbám lze využít především platební karty, ale dnes už i mobilní telefony nebo chytré hodinky s NFC. Všechny tyto přístroje jsou opatřeny čipem NFC, a proto je stačí přiložit k platebnímu terminálu. Spojení mezi kartou (mobilem, hodinkami) probíhá velice rychle, v řádech zlomků vteřin dojde ke kontaktu na základě rádiových vln mezi Vaším zařízením a terminálem a Vy zaplatíte.

Výhodou je především rychlost technologie NFC, kterou jistě oceníte při placení ve velmi frekventovaných rychlých občerstveních nebo parkovištích. Přínosem je taky bezpečnost takové platby.

Jak nastavit NFC platby?
Nastavení NFC platby se může lišit v závislosti na typu zařízení a operačním systému, který používáte. U Android zařízení zkontrolujte, zda je NFC povoleno. Stáhněte si aplikaci banky a přidejte si kartu podle pokynů pro propojení. U zařízení iPhone (iOS) přejděte do nastavení Wallet & Apple Pay, klepněte na "Add Credit or Debit Card" a postupujte podle pokynů.

Využití NFC technologie
Kromě dnes již běžně rozšířených platebních karet jsou na NFC technologii postaveny služby Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay a Fitbit Pay díky kterým můžete používat dnes velmi oblíbené platby mobilním telefonem nebo hodinkami.

Co je funkce NFC v mobilu?
Dá se říci, že telefon s NFC lze používat místo platební karty. Zda Váš telefon podporuje NFC zjistíte z technické specifikace nebo ze systémového nastavení přímo v mobilu, kde byste měli najít přepínač NFC. Při zapnuté funkci NFC pak stačí přiložit k platebnímu terminálu mobil a proběhne platba. Při částkách do 500 Kč dokonce ani nemusíte telefon odemykat, stačí ho přiložit k platebnímu terminálu. A jak této služby začít využívat? Např. u MONETA Money Bank stačí si ve Smart Bance aktivovat kartu ve svém chytrém telefonu. Podobně funguje i další elektronika, oblíbené jsou dnes i chytré hodinky s NFC.

Obchodujete se zahraničím? Pak jsou SEPA platby Vaším chytrým spojencem, který šetří spoustu času i peněz.

Co je SEPA platba?
SEPA platba (neboli zkráceno Single Euro Payments Area) se dříve běžně označovala jako Europlatba. Je to bezhotovostní převod prováděný v eurech, který je rychlejší a jednodušší než klasická zahraniční SWIFT platba.

Země, kde je možné SEPA platbu uplatnit
K zemím, kam je možné poslat SEPA platbu, patří především všechny země Evropské unie a EHP (Evropského hospodářského prostoru). Dále s převodem SEPA uspějete u států ESVO (neboli u států Evropského sdružení volného obchodu), kam se řadí země jako Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko a Island. A v neposlední řadě jsou součástí SEPA regionu i nejmenší evropské státy, jako jsou Andorra, Monako a San Marino.

Nutné náležitosti SEPA platby
Předně je nezbytné provádět platbu v eurech do zemí, které patří do SEPA regionu. Důležité je, aby SEPA platbu podporovala nejen samotná země, ale i konkrétní finanční instituce, kam částku posíláte. Pokud by tomu tak nebylo, platba nemůže být provedena. Zároveň je nutné znát číslo účtu ve formě IBAN. Je dobré pamatovat na to, že v případě SEPA platby je možné zvolit pouze poplatek typu SHA, kdy příjemce i odesílatel platby zaplatí poplatky každý své bance.

Pro SEPA platbu platí obecné doporučení, vyplňovat účel platby v jazyce obvyklém pro mezinárodní platby, tedy v angličtině. V případě, že zvolíte jazyk, který bude příjemci nebo zprostředkovateli nesrozumitelný, vystavujete se riziku, že platba nebude provedena.

Změna SEPA plateb pro Slovenskou republiku
Od 18. 3. 2024
dochází ke změně zadávání variabilních, specifických a konstantních symbolů u SEPA plateb odesílaných na slovenské účty. Do pole reference plátce, kam je nutné symboly u zahraničních plateb zadat, je třeba vepsat na první místo otazník. Tedy ?/VS/SS/KS. Za ně pak můžete dopsat jakýkoliv další text. Pokud symbol otazníku neuvedete, nebude možné garantovat správné přenesení symbolů do banky příjemce.

Výhody SEPA platby
SEPA platba je rychlejší než klasický příkaz k úhradě do ciziny. Obvykle je tento druh platby proveden následující pracovní den po zadání požadavku. Také není nutné znát detailní informace bance, jako jsou BIC kód nebo přesná adresa banky, do níž budete peníze posílat. Tyto informace jsou automaticky doplňovány systémem. Samozřejmostí je pak možnost uložení jednotlivých SEPA plateb do šablon v internetovém bankovnictví. Vaše platby do zahraničí napříště zaberou ve srovnání s minulostí jen zlomek času.

Specifický symbol je dodatečný symbol, který se používá pro jednoznačnou identifikaci plátce platby. Jeho využití je pouze v tuzemském platebním styku.

Používání specifického symbolu není povinné a slouží zpravidla pro detailnější identifikaci odesílatele platby. Záleží vždy na příjemci platby a jeho způsobu zpracování příchozích plateb, zda tento symbol bude vyžadovat. Nejčastěji se používá při úhradě faktur, kde se jako specifický symbol uvádí právě číslo faktury.

Pokud je příjemcem platby například obecní úřad nebo bytové družstvo a platbou má být identifikována fyzická osoba, může být jako specifický symbol použito rodné číslo plátce. V případě identifikace právnické osoby se uvádí se ve specifickém symbolu nejčastěji její IČO. Výjimku tvoří platby daní finančnímu úřadu, kde je pro identifikaci vyžadováno DIČ.

Trvalým příkazem dává majitel účtu svolení k zúčtování plateb, které se pravidelně opakují.

Díky trvalému příkazu máte jistotu, že nezapomenete zadat svou pravidelnou platbu, a tím se vyhnete nepříjemným sankcím, které v takovém případě můžou hrozit. Pravidelně se opakující platba je například placení nájemného, poplatek za školku či školu nebo zálohy za plyn, energii apod. V případě, že číslo účtu příjemce, částka a termín platby jsou neměnné náležitosti platby, je pro Vás trvalý příkaz ideálním řešením.

Pro zadání trvalého příkazu je třeba mít bankovní účet. V MONETA Money Bank nabízíme Tom účet. Jeho vedení je zcela zdarma bez jakékoliv podmínek stejně jako veškeré tuzemské platby zadané elektronicky včetně trvalých příkazů. S Tom účtem máte zdarma také výběry ze všech bankomatů MONETA Money Bank opět. Výběr z cizího bankomatu stojí 20 Kč, nebo si můžete za 50 Kč měsíčně aktivovat službu Neomezené výběry ze všech bankomatů v ČR. Zcela zdarma máte dále veškeré výběry z bankomatů v zahraničí. Účet Tom si založíte také pohodlně online, stačí k tomu chytrý telefon s aplikací Smart Banka.

Pokud již máte účet založen, můžete zadat trvalý příkaz s těmito údaji:
- Číslo účtu a kód banky příjemce
- Částka
- Datum první, pravidelné a konečné platby
- Frekvence opakování platby (denně, týdně, měsíčně, čtvrtletně, pololetně, ročně)
- Neměnný variabilní symbol, pokud jej příjemce vyžaduje

Stejně jako u jednorázových příkazů k úhradě i zde platí, že trvalý příkaz může být zúčtován pouze v případě, že je na účtu dostatek finančních prostředků na provedení platby. Pro platby, jejichž výše se mění, je vhodnější inkasní způsob úhrady. Na inkasním způsobu úhrady je potřeba se ale předem dohodnout s příjemcem.

Kromě trvalého příkazu a inkasa se ještě můžete setkat s pojmem SIPO. Jedná se o službu České pošty, se kterou můžete sdružit několik inkasních příkazů do jednoho. Jako plátci je Vám přiděleno jedinečné spojovací číslo, které stačí oznámit poskytovatelům služeb. MONETA Money Bank Vám SIPO strhne z Vašeho účtu jednou částkou a tu odešle do České pošty. Česká pošta za Vás následně provede všechny dílčí platby, které jste do SIPO zahrnuli, například nájemné, voda, plyn, elektřina, internet, poplatky za TV či rozhlas a další.

Variabilní symbol upřesňuje účel tuzemské platby.

Variabilní symbol je nepovinným údajem na platebním příkazu, skládá se z číslic a jeho maximální délka je 10 znaků. Je třeba si uvědomit, že i nuly před číslem jsou pro rozlišení platby velmi důležité. Složení variabilního symbolu nemá žádná závazná pravidla.

V obchodním styku se používá zpravidla pro uvedení čísla faktury, objednávky nebo obecně pro jednorázovou identifikaci platby. Nejčastěji se používá v situaci, kdy příjemce potřebuje příchozí platbu nějakým způsobem odlišit. Pokud odesílatel při vyplňování platebního příkazu variabilní symbol neuvede, mohou být s platbou určité problémy.

Například i když byla platba odeslána včas, příjemce není schopný ji správně identifikovat a přiřadit plátci nebo konkrétní objednávce. To je typické u úhrad měsíčních vyúčtování, kdy příjemce používá stejný účet pro platby všech svých klientů. V takovém případě může chodit na jeden účet tisíce plateb a nastavený účetní program, který „čte“ záznamy z účtu není schopen platbu správně přiřadit. Odesílatel tak může dostat výzvu k další úhradě a hrozí i například úroky z prodlení.

Samozřejmě se každá platba dá identifikovat. Je nutné znát datum odeslání, jméno majitele a číslo účtu, ze kterého byla platba odeslána a následně ji dohledat manuálně.

Od vydavatele karty získáte „pouze“ údaje o karetním účtu, jako jsou číslo karty, datum platnosti a bezpečnostní kód, ale tradiční plastovou kartu do ruky nedostanete. Použití karty tak může být omezeno pouze na internetové platby a nemusí s ní jít placení v kamenných obchodech. Ovšem se spoustou virtuálních karet už můžete platit i bezkontaktně.

Virtuální karty se dělí na dva druhy, a to trvalé a jednorázové. Jednorázovou kartu si vytváříte pro každou transakci zvlášť, trvalá karta Vám zůstává celou dobu její platnosti. To bývá zpravidla tři až pět let, záleží na tom, jakou expiraci karet nastavuje Vaše banka. U MONETA Money Bank jsou to čtyři roky.

Ihned po založení svého nového běžného či cizoměnového účtu si můžete svou debetní kartu přidat do chytrého telefonu nebo hodinek. S digitální kartou nahranou v Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay či Fitbit Pay můžete bezkontaktně platit u obchodníka, na internetu a vybírat z bankomatu a tím ušetříte místo ve Vaší peněžence a pomůžete i životnímu prostředí. Na vkládání hotovosti do bankomatu budete potřebovat kartu plastovou.

Úroveň ochrany a zabezpečení při placení virtuální kartou je stejná jako u debetních či kreditních karet. Při nakupování kartou myslete na to, jak své peníze ochránit a jak se na internetu pohybovat bezpečně.

 

IBAN je ve své podstatě mezinárodní finanční navigace, která ukazuje penězům z celého světa cestu na Váš účet.

IBAN (International Bank Account Number) je mezinárodně standardizovaná forma čísla bankovního účtu, která slouží k jednoznačné identifikaci účtu klienta, banky a země, ve které je účet veden (ne ve všech zemích se však IBAN používá). Hlavním důvodem pro zavedení používání čísla účtu ve formě IBAN je podpora automatizovaného zpracování přeshraničních příkazů a snížení chybovosti z důvodu nesprávně zadaného čísla účtu.

 

Struktura IBAN může mít až 34 znaků, pro ČR jich má 24:
CZ XX YYYY YYYY YYYY YYYY YYYY

- CZ – kód země; tvoří ho vždy 2 písmenné znaky (CZ = ČR, DE = Německo apod.)
- XX – kontrolní kód; skládá se vždy ze 2 číselných znaků; slouží k programové kontrole čísla účtu, chrání klienty před chybným zadáním čísla účtu např. z důvodu překlepu
- YYYY… – kód platebního styku a identifikátor účtu klienta; poslední část čísla může mít až 30 různých znaků, pro ČR maximálně 24 znaků.
 

Každá země si určuje vlastní strukturu IBAN:
- stanoví, na kterých pozicích bude kód banky, případně pobočky banky
- určí pozice, na nichž bude číslo účtu

 

IBAN má stejnou strukturu v písemné formě i elektronické formě. Při elektronickém zpracování se používá zásadně bez mezer, v písemných materiálech je zvykem ho pro lepší přehlednost dělit do čtyřznakových skupin rozdělených mezerami. Slovo IBAN před číslem není standardně vyžadováno.

 

Jak vypadá číslo účtu v národním a mezinárodním formátu:
Rozdíl mezi zápisem čísla účtu ve vnitrostátním tvaru BBAN a číslem účtu v mezinárodním tvaru IBAN si můžeme ukázat na příkladu:
BBAN (pro tuzemský platební styk): 123456789/0600
IBAN – elektronická forma: CZ3406000000000123456789
IBAN – písemná forma: CZ34 0600 0000 0001 2345 6789

 

Číslo účtu ve formátu IBAN je povinné pro převody v rámci členských států EHP, Švýcarska, Monaka, San Marina, Spojených arabských emirátů, Jordánska, Izraele a Kataru.
 

IBAN a SWIFT?
Každá finanční společnost, která se zapojí do sítě SWIFT (Společnost pro celosvětovou mezibankovní finanční komunikaci), dostane svůj unikátní kód BIC, pod kterým se identifikuje. Spolu s mezinárodním číslem účtu IBAN se jeho prostřednictvím směřují zahraniční platby.
 

Kde najít svůj IBAN?

Prioritní nebo také expresní úhrada či platba je příkaz k úhradě, který banka zpracovává ve zrychleném režimu.

V MONETA Money Bank můžete zadat prioritní úhradu, která dorazí do banky příjemce ještě v ten samý den. Aby úhrada proběhla ve zrychleném režimu, je potřeba ji zadat přes Internet Banku do 14:00 nebo přímo na pobočce do 12:45. Úhrada je zpracovávána a odeslána z MONETA Money Bank do banky příjemce téměř ihned. Časové lhůty pro zadání prioritních a dalších úhrad jsou přehledně uvedeny v Produktových podmínkách platebního styku.

V dnešní době je však častější využívání okamžitých plateb, které se již ve většině bank staly standardem. Na rozdíl od prioritní úhrady je ta okamžitá buď zdarma nebo za menší poplatek a na účet příjemce je připsána v rámci sekund. Je však třeba pamatovat na dvě podmínky – banka příjemce musí okamžité platby podporovat a musíte se vejít do limitu částky nastaveného Vaší bankou. U MONETA Money Bank je to 400 000 Kč.

Platební kartu Vám obvykle dodáme do 5 pracovních dnů od jejího zřízení, platit s ní však můžete ihned po jejím založení pomocí mobilu.

Platební kartu k Vašemu účtu Vám zašleme poštou do schránky jako obyčejný dopis.

PIN Vám můžeme doručit několika způsoby:
1. poštou, přijde Vám z bezpečnostních důvodů jako doporučená zásilka
2. zobrazením PINu v Internet Bance nebo Smart Bance
3. zaslání přes SMS

Jak zjistit PIN platební karty?

Novou kartu, a to jak debetní, tak i kreditní, je nejdříve třeba aktivovat, což je možné několika způsoby.

S Vaší novou kartou však můžete platit ihned, a to přidáním karty (kterékoliv kromě karty k Dětskému účtu ) do Google Pay nebo Apple Pay pomocí mobilní aplikace Smart Banka. Až Vám pak dorazí fyzická karta, bude třeba ji ještě aktivovat.

Při nakupování kartou myslete na to, jak své peníze ochránit a jak se na internetu pohybovat bezpečně.

Nejjednodušší cestou, jak poslat peníze do zahraničí, je bankovní převod.

Poslat peníze do zahraničí bankovním převodem můžete jednoduše v internetovém bankovnictví, mobilní aplikaci nebo na pobočce. Pro tento účel potřebujte znát banku a číslo účtu příjemce platby. Obvykle se číslo účtu zadává ve formátu IBAN, který v sobě již nese všechny potřebné identifikační údaje. Typ převodu a poplatky se dále řídí tím, do jaké země, v jaké měně a jakou výši úhrady posíláte.

 

SEPA platba

Pokud úhrada proběhne v rámci Evropského hospodářského prostoru (EHP) v měně EUR, bude zpracována jako SEPA úhrada. Mezi výhody SEPA úhrad patří zejména jednoduchost zadání, rychlost zpracování a nižší poplatky v porovnání s klasickými zahraničními SWIFT úhradami. Podmínkou je, aby banka příjemce ale i odesílatele uměla SEPA úhradu zpracovat.

 

SEPA úhradu můžete v MONETA Money Bank pohodlně zadat prostřednictvím Internet Banky. V nové Internet Bance kliknete vlevo nahoře na tlačítko Zaplatit a zvolíte Zahraniční platbu. Systém sám pozná, že zadáváte SEPA platbu a provede logickou kontrolu dat. Ve staré Internet Bance zvolte na kartě Účty a transakce v levém menu položku Zahraniční platba. Jako typ příkazu k úhradě zvolte SEPA. Ve Smart Bance jednoduše zvolíte možnost Zaplatit a překliknete se na Zahraniční platbu. Stejně jako u Internet Banky systém sám vyhodnotí, že zadáváte SEPA platbu.


Zadat SEPA platbu můžete také na každé pobočce MONETA Money Bank, počítejte pak ale s vyšším poplatkem za zpracování platby. V případě zadání SEPA platby přes Internet Banku nebo Smart Banku máte odchozí SEPA úhradu s  účtem Tom zdarma.

 

Platba do zahraničí

Pokud v rámci EHP posíláte úhradu v jiné měně než v EUR nebo úhradu směrujete mimo prostor EHP, nejedná se již o SEPA úhradu, ale o klasickou zahraniční úhradu. Ta je odesílána přes swiftové platební brány.

 

Také klasickou zahraniční úhradu můžete zadat prostřednictvím aplikace Smart Banka nebo pomocí Internet Banky. V ní stačí kliknout na tlačítko Zaplatit v levém horním rohu a poté vybrat Zahraniční platbu. Pokud posíláte úhradu v rámci účtů MONETA Money Bank nebo chcete provést cizoměnový převod mezi vlastními účty, zvolte požadovanou variantu. Ve Smart Bance vyberete jako vždy možnost Zaplatit a poté se překliknete na Zahraniční platbu a zadáte IBAN. Následně zadáte částku, měnu, SWIFT kód banky a další potřebné údaje. Zadávání platebního příkazu tím se podstatně zkrátí.

 

SWIFT kód MONETA Money Bank v ČR je AGBACZPP.

Většina karet, se kterými je možné platit na internetu, je již pro internetové platby přednastavena. Online platby pro Vaši kartu můžete snadno a rychle nastavit ve Smart Bance nebo Internet Bance, a to na Detailu karty v Nastavení. Můžete je aktivovat nebo vypnout či změnit limit. Změny jsou okamžité.

Tyto změny můžete provést i přes Zákaznický servis na telefonním čísle 224 443 636 nebo na pobočce MONETA Money Bank.

Při placení na internetu je důležité dodržovat určitá bezpečnostní pravidla. V žádném případě nesdělujte obchodníkovi ani nikomu jinému PIN ani ePIN k Vaší platební kartě. Nastavte si pro tento typ transakcí bezpečnou výši denního limitu.

Platební kartu MONETA Money Bank můžete aktivovat několika způsoby a je zcela na Vás, který si zvolíte.

Aktivace karty

  1. Nákupem u obchodníka, a to kdekoli na světě – kartu při první transakci vložte do terminálu a zadejte PIN. Poté už můžete platit bezkontaktně.
  2. Výběrem hotovosti z bankomatu, a to kdekoli na světě – vložte kartu do bankomatu a zadejte PIN. Nezapomeňte, že některé výběry mohou být zpoplatněny.
  3. Internet Bance – v původní Internet Bance zvolte požadovanou kartu – Aktivovat kartu. V nové Internet Bance zvolte v postranní liště záložku Karty – Nastavení – v detailu zvolte možnost Aktivovat.

 

Pokud od nás obdržíte kartu z důvodu expirace platnosti Vaší současné karty, PIN na kartě Vám zůstává stejný.

Máte-li při aktivaci s kartou problém, můžete kontaktovat zákaznickou linku na telefonním čísle 224 443 636. Připravte si prosím Vaši novou kartu a také aktivační heslo, které jste dostali při sjednání smlouvy. Případně můžete s kartou zajít na pobočku MONETA Money Bank, kde Vám s aktivací pomůže bankéř.

Kartou v mobilu můžete platit ihned po jejím zřízení, tedy ještě předtím, než plastovou kartu skutečně dostanete. Stačí si kartu přidat do Smart Banky prostřednictvím služby Google Pay nebo Apple Pay.

Neaktivovanou kartu mám dlouho, platí mi ještě?

Debetní kartu můžete aktivovat kdykoli po dobu její platnosti. Kreditní kartu je třeba aktivovat a alespoň jednou s ní zaplatit do čtyř měsíců od jejího odeslání bankou.

Karta nebyla nikdy aktivovaná a nemůžu ji najít

Kontaktujte prosím zákaznickou linku na telefonním čísle 224 443 636 a požádejte o obnovu karty. Můžete si ji pak rovnou nahrát do Google Pay či Apple Wallet a platit s ní či vybírat z bankomatu pomocí mobilu ještě předtím, než Vám přijde plastová karta.

PIN ke kartě vydané MONETA Money Bank si můžete kdykoliv zobrazit v Internet Bance nebo Smart Bance.


V sekci Karty klikněte na Detail karty a poté zvolte Zobrazit PIN. Na obrazovce se následně zobrazí 4místný PIN k Vaší platební kartě. Pokud Vám současný PIN nevyhovuje, můžete si ho zdarma změnit v každém bankomatu.

U nově vydané karty si PIN můžete vyzvednout i pomocí SMS. Na telefonní číslo +420 790 542 228 zašlete SMS ve tvaru 10 číslic, bez mezer. Toto číslo se skládá z 6 číslic aktivačního hesla, které naleznete ve smlouvě v části Dispozice/Parametry, a z posledních 4 číslic Vaší nové karty. SMS musíte odeslat z telefonního čísla, které jste uvedli v žádosti o kartu.

Poslední možností je zaslání PIN kódu poštou, a to pouze v rámci České republiky, doporučeně do vlastních rukou a za poplatek dle aktuálního sazebníku.

Pro placení přes internet je potřeba mít na dané kartě aktivované platby kartou na internetu.

Kartu si pro platby na internetu můžete aktivovat ve své Internet Bance nebo Smart Bance.

Kartou doporučujeme platit jen u důvěryhodných obchodníků, kteří navíc využívají technologii 3D Secure, jíž jsou naše karty zabezpečené. Většina internetových obchodů v České republice tento moderní a bezpečný způsob platby podporuje. Služba funguje i v zahraničí a internetové obchody jsou označeny speciálními logy.

Před první platbou na internetu se přesvědčte, že máte kartu aktivovanou pro platby na internetu a také nastavený dostatečný limit pro tyto platby. Obojí můžete zkontrolovat a jednoduše upravit ve Smart Bance nebo Internet Bance.

Při placení na internetu budete vyzváni k zadání 16místného čísla karty, platnosti karty a CVV kódu, který najdete na zadní straně karty. Dále můžete být vyzváni i k potvrzení platby prostřednictvím služby 3D Secure, kterou můžete buď pohodlně ověřit přes Smart Banku (PINem do Smart Banky, otiskem prstu nebo rozpoznáním obličeje), nebo zadáte Váš ePIN spolu s jednorázovým heslem, které Vám pošleme v SMS na Váš mobilní telefon.

Při nakupování kartou myslete na to, jak své peníze ochránit a jak se na internetu pohybovat bezpečně.

Na kartách od MONETA Money Bank lze nastavit denní limit plateb pro platby u obchodníka, výběry z bankomatu a také pro platby na internetu. Tyto limity si můžete jednoduše a rychle upravit sami, a to ve své Internet Bance nebo Smart Bance v sekci Karty, na Detailu karty a dále v Nastavení. Změna těchto limitů probíhá online, projeví se tedy okamžitě, maximálně v rámci pár minut.

S nastavením limitů Vám můžou pomoci i na zákaznické lince na čísle 224 443 636 nebo na každé pobočce MONETA Money Bank.

Stále máte otázky?

Nenašli jste odpověď na svůj dotaz? Napište nám.

Šetřete životní prostředí i místo ve Vaší peněžence

Ihned po založení svého nového běžného či cizoměnového účtu si můžete svou debetní kartu přidat do chytrého telefonu nebo hodinek. S digitální kartou nahranou v Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay či Fitbit Pay můžete bezkontaktně platit u obchodníka, na internetu a vybírat z bankomatu a tím ušetříte místo ve Vaší peněžence a pomůžete i životnímu prostředí.
Na vkládání hotovosti do bankomatu budete potřebovat kartu plastovou.

Výhodná nabídka platební brány a terminálu

Zjednodušte svým zákazníkům platby díky moderní platební bráně nebo platebnímu terminálu. Využijte spolehlivou službu a servis 24/7 našeho zákaznického servisu, který vám poskytne rychlou podporu v jakékoliv situaci. Pořízení platebního terminálu nebo brány přináší mnoho výhod, jako je rychlost a pohodlí transakcí, vyšší bezpečnost plateb což vede ke zlepšení zákaznické zkušenosti a zvýšení prodejů. Platební brány a terminály jsou nezbytným nástrojem pro moderní podnikání, který Vám umožní držet krok s konkurencí a přizpůsobit se měnícím se potřebám trhu.

Tady se nachází W2C portlet

Jedna apka,
celá banka

S mobilní aplikací Smart Banka máte celou banku v kapse. Obsahuje přes 200 funkcí, 41 produktů a najdete v ní všechny výhodné nabídky. I proto je nejoceňovanější bankovní apkou na trhu.
logo - Moneta

Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.

hodnocení klienty 4,8/5 ocenění Zlatá koruna - novinka roku 2023 VISA logo